اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه آثار خوشنویسی و تذهیب

نمایشگاه عاشقانه‌های کویر در کرمان دایر شد

نمایشگاه عاشقانه‌های کویر با ارائه تابلوهای خوشنویسی و تذهیب در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان دایر شد.

نمایشگاه عاشقانه‌های کویر در کرمان دایر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نمایشگاه عاشقانه‌های کویر با ارائه تابلوهای خوشنویسی و تذهیب در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان دایر شد.

نمایشگاه عاشقانه‌های کویر با ارائه تابلوهای خوشنویسی و تذهیب اثر رضا صفوی و مریم احمدی در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان دایر شد و تا 31 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

مسئول نمایشگاه عاشقانه‌های کویر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: آثار خوشنویسی ارائه شده در این نمایشگاه اثر رضا صفوی از استادان برجسته هنر خوشنویسی خراسان لاست و تزئین تابلوها را من انجام داده‌ام.

مریم احمدی افزود: صفوی از استادانی است که بر خط نستعلیق، نستعلیق شکسته، معلا، جلی‌دیوانی، کرشمه، ثلث و چند نوع خط کوفی در سطح استادی تسلط دارد.

وی ابراز داشت:‌ ویژگی که نمایشگاه عاشقانه‌های کویر را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند این است که در آثار ارائه شده علاوه بر هنر تذهیب از هنر کلاژ هم استفاده شده است.

احمدی بیان کرد: کلاژ به استفاده از پارچه‌های ترمه، مخمل و فلزات مس و خاتم رنگین در خلق آثار هنری اطلاق می‌شود.

وی ابراز داشت: در این تابلوها از هنر ترصیع استفاده شده است و این هنر از عهد صفویه در ایران باب شده و در آن زمان برای نامه‌های درباری از نگین و جواهرات استفاده می‌شده است.

این هنرمند جوان خاطرنشان کرد: 50 تابلو برای نمایش در نمایشگاه عاشقانه‌های کویر کرمان آماده شده بود که به علت محدودیت فضای گالری در نهایت 25 اثر به نمایش درآمده است.

احمدی گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه دارای ابعاد 50 در 70 و 70 در 100 است و علاقمندان می‌توانند در ساعت 9 تا 12 صبح و 17 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه بعد از ظهر از این نمایشگاه بازدید به‌ عمل آورند.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول