اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهر جدید بهارستان:

متولی ساخت و سازهای پراکنده در بهارستان شرکت عمران است

شهردار بهارستان گفت: ساخت و سازها در بهارستان به صورت پراکنده انجام می‌شود و همین مسئله چهره نامنظمی به شهر داده و باید عمران بهارستان پیگیر زمین‌های بایر و بلاتکلیف شود.

متولی ساخت و سازهای پراکنده در بهارستان شرکت عمران است

احمدرضا پری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: همه اراضی موجود در بهارستان دولتی است و در اختیار شرکت عمران بهارستان قرار دارد و این شرکت نماینده دولت محسوب می‌شود و واگذاری زمین‌ها در این شهر طبق قانون توسط این شرکت صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: زمین‌های موجود در شهر بهارستان توسط شرکت عمران به کسانی تعلق می‌گیرد که نیاز به زمین برای ساخت دارند و خریداران این زمین‌ها موظف هستند حداکثر ظرف مدت دو سال پس از واگذاری ساخت در آن را به اتمام برسانند.

شهردار بهارستان تصریح کرد: زمین‌هایی در بهارستان وجود دارند که حدود 15 سال است واگذار شده‌اند، اما ساخت و سازی در آن صورت نگرفته است و تنها با هدف سرمایه‌گذاری خریداری شده‌اند.

پری افزود: شرکت عمران بهارستان در این شرایط موظف است موضوع را پیگیری کند و در صورت لزوم زمین‌ها را از افرادی که قصد ساخت ندارند پس بگیرد و هزینه پرداخت شده توسط آنان را استرداد دهد و سپس در مزایده آن را به فروش برساند، اما شرکت عمران تاکنون برای این دسته از زمین‌ها در شهر بهارستان هیچ اقدامی انجام نداده است.

پری در مورد ساخت و تجهیز شهربازی زیتون در بهارستان گفت: طرح احداث شهربازی در مجاورت پارک زیتون و بالاتر از محل بازی کودکان بهارستان اجرایی شده است و در دو فاز روباز و سرپوشیده است و پیش‌بینی می‌شود که طبق قرارداد تا پایان سال عملیات ساخت و تجهیز شهربازی به پایان برسد.

وی افزود: یک و نیم میلیارد تومان برای احداث این شهربازی پیش‌بینی شده است و تاکنون برای خرید چهار دستگاه از وسایل بازی این شهربازی 300 میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار بهارستان اضافه کرد: 5 هزار و 500 متر مساحت فاز روباز این شهربازی است و در تمام طول سال امکان استفاده از این مجموعه وجود دارد و تمامی وسایل موجود در این شهربازی طبق استانداردهای روز دنیا است و ایمنی آنان تضمین شده است.

به گزارش فارس، شهر بهارستان در 15 کیلومتری اصفهان و در دامنه کوه‌های لاشتر واقع شده و نخستین شهر جدید الحداث پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است بهارستان حاصل مطالعات و پیش‌بینی طرح جامع منطقه اصفهان است که در سال 1365 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران رسید و فعالیت اجرایی این شهر در سال 1367 آغاز شد و در حدود 6هزار و 200 هکتار وسعت دارد مرحله نخست توسعه شهر با وسعت 3 هزار هکتار در قالب فازهای یک، دو و سه به منظور اسکان 100 هزار نفر آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول