اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 800 نفر از متخصصان حوزه انرژی صورت گرفت

آغاز به کار دومین همایش ملی ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان

با حضور بیش از 800 نفر از متخصصان حوزه انرژی دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی به میزبانی اصفهان و در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار دومین همایش ملی ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز با حضور مسئولان استانی و مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان آغاز به کار کرد.

در این همایش دو روزه که به میزبانی استان اصفهان انجام می‌‌شود، مواردی همچون شهرسازی، اقلیم، انرژی، اقتصاد، فن‌آوری و فرهنگ به عنوان یک رویداد علمی و کاربردی گامی دیگر در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت و مؤثر برنامه‌های توسعه چشم‌انداز 20 ساله کشور مطرح می‌ود.

از مهم‌ترین موارد مورد بررسی در این همایش، ایران راهکارهای نوین در معماری جهت مقابله با اثرات منفی تغییرات اقلیمی در جهت کاهش مصرف انرژی، معماری و تغییر اقلیم و چگونگی مصرف انرژی(سوخت‏های بیولوژیک، انرژی‏های پاک، سوخت‏های فسیلی، چگونگی بهره‌گیری از معماری سنتی و تجربیات گذشته در راستای حل معضل انرژی است.

همچنین نحوه استفاده از انرژی‌های نو در ساختمان و چگونگی استفاده از آن با توجه به اقلیم‌های مختلف، معماری پایدار و سامانه مدیریت بنا و آشنایی با صرفه‌جوئی و تکنولوژی‌های نوین در بهینه‌سازی انرژی (BEMS & BMS)،تحلیل اقلیمی معماری و شهرسازی سنتی ایران بر اساس مفاهیم علمی معاصر و بررسی عوامل تأثیرگذار در عدم تداوم معماری و شهرسازی اقلیمی در ایران مطرح می‌شود.

به گزارش فارس، راه‌های ارتباط مباحث 20گانه مقررات ملی ساختمان با معماری سنتی و اقلیم مناطق مختلف کشور، تبیین جایگاه معماری ایرانی اسلامی و مطابقت آن با معماری نوین و همسان سازی هر دو در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی، شهرسازی نوین و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، نقش سیمای شهری در بهینه‌سازی مصرف انرژی، نقش مبلمان شهری در بهینه‌سازی مصرف انرژی در این همایش نیز مطرح می‌شود.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول