اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

گریز از ساخت‌و‌سازهای قانونی دلیل گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی است

شهردار سنندج گفت:‌ گریز از ساخت و سازهای قانونی به دلیل جلوگیری از هزینه عامل اصلی گسترش و پیدایش سکونتگاه‌های غیرسمی در شهر سنندج و دیگر شهرهای استان است.

گریز از ساخت‌و‌سازهای قانونی دلیل گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی حسام‌شریعتی در نخستین کارگروه اجتماعی سال‌جاری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی در ایران اسلامی با سکونتگاه‌های غیررسمی سایر کشورها ی جهان فرق دارد.

به گفته وی، سکونتگاه‌های غیررسمی در سایر کشورهای دنیا اتاقک‌های بتنی بدون پنجره‌ای است که تعداد افراد زیادی بدون داشتن امکانات رفاهی در آنها زندگی می‌کنند.

شهردار سنندج با بیان اینکه ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر سنندج از لحاظ فرهنگی و مذهبی جایگاه خوبی دارند گفت:‌ بسیاری از برنامه‌های دینی و مذهبی در دل همین سکونتگاه‌ها با استقبال قابل توجه مردم برگزار می‌شود.

حسام‌شریعتی تصریح کرد: بیان این مطلب به معنی نبود مشکلات آسیب‌های اجتماعی در این مناطق نبوده و تلاش برای جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی باید با جدیت در سطح شهرستان صورت پذیرد.

‌وی گریز از ساخت و سازهای قانونی به دلیل جلوگیری از هزینه را عامل اصلی گسترش و پیدایش سکونتگاه‌های غیرسمی در شهر سنندج و دیگر شهرهای استان دانست و گفت:‌ بکارگیری اهرم قانون برای جلوگیری از گسترش این سکونتگاه‌ها امری ضروری است.

به گفته شهردار سنندج، درحال حاضر برخی از سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان سنندج همچون نایسر به دلیل جمعیت زیاد و وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف تهدیدی جدی نه تنها برای سنندج بلکه کل کشور است.

حسام‌شریعتی خاطرنشان کرد: ‌به منظور جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی با توجه به سکونت بیش از 40 هزار نفر در نایسر، این منطقه باید به عنوان شهر لحاظ شده و دستگاه‌ها و ادارات مختلف در آن مستقر شود.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی به مشکلات و آسیب‌های موجود در نایسر در آینده نزدیک آن را به تهدید و دردسری جدی تبدیل خواهد کرد.

به گفته شهردار سنندج، جلوگیری از بروز مشکلات بزرگتر با توجه به قایم شدن افراد خلافکار در کنار وجود تفکرات انحرافی و سایر آسیب‌های اجتماعی در نایسر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد که باید از سوی مسئولین به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول