اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب(س) تبریز:

نقش‌آفرینی زنان ایرانی در تحولات کشور همواره در حال تکامل و تعمیق است

دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: حضور و نقش‌آفرینی زنان ایرانی در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور بر پایه اعتقادات و احساس مسئولیت دینی و ملی بوده و این بصیرت و آگاهی همواره در تکامل و تعمیق است.

نقش‌آفرینی زنان ایرانی در تحولات کشور همواره در حال تکامل و تعمیق است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، انتخابات را عرصه ظهور و بروز قدرت ملی دانست و افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات، تضمین کننده تداوم انقلاب اسلامی و ارتقاء دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را منشاء تحولات عمیق در حوزه زنان ایرانی اعلام کرد و افزود: افکار امام خمینی(ره) در مورد نقش زنان در جامعه و تاثیرگذاری آن در رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور، زمینه را برای فعالیت زنان در بخش‌های مختلف مهیا کرد تا این قشر بتوانند با حفظ عزت و کرامت خود در جامعه حضور یافته و نقش موثری در شکل‌گیری نهادهای قانونگذاری و اجرایی کشور ایفا کنند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام راحل(ره) با نگاه روشنگر خود، وضعیت زنان جامعه را متحول و آنان را در مسیر اسلام و ارزش‌های الهی هدایت نمود تا از بی هویتی، بی بندوباری و ابتذال، به سوی عزت خواهی، کمال جویی و رسیدن به اوج انسانیت تغییر مسیر داده و در ساختار سیاسی نظام، جایگاه ویژه‌ای یابند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اثرگذاری زنان در مقدرات کشور، تشریفاتی نیست و آنان هم‌پای مردان با داشتن استقلال رای و آزادی انتخاب همواره نقش خود را در همه زمینه ها از جمله انتخابات مختلف به خوبی ایفا نموده‌اند و این موضوع در سی و پنج سال بارها به اثبات رسیده است.

وی ارزش‌گذاری به زنان در جامعه را یکی از دستاوردهای مهم اخلاقی، سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی در حوزه زنان اعلام کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها بر نقش زنان در عرصه‌های‌ معنوی‌، خانوادگی‌، سیاسی‌، اجتماعی‌، فرهنگی‌ و علمی‌ اشاره فرموده و بر الگو بودن آنان برای زنان جهان با بازیابی‌ و تأمل‌ در هویت‌ اسلامی‌ خود تاکید داشته‌اند.

شایق با انتقاد از کشورهای غربی و جریانات فمنیستی که تلاش دارند تا حضور زنان ایرانی در جامعه را تا حد دستیابی به بعضی پست‌ها و مسئولیت‌ها تنزل دهند، اظهار کرد: بانوان ایرانی با تلاش صادقانه و باورمندی به قابلیت‌های خود، به دنبال اهداف متعالی‌تر و جامع‌تر از جمله داشتن کشوری آباد و پیشرفته همراه با بسط و گسترش اخلاق و معنویات می‌باشند و با این نگاه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور حضور دارند.

برگزیده «جشنواره ایثار و تلاش» با اشاره به نزدیک بودن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: زنان ایرانی همواره متوجه اهمیت حضور و رای خود بوده و این بار نیز شعور اعتقادی و انقلابی خود را در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نشان خواهند داد. 

انتهای پیام/60001/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول