اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

رشد 45 درصدی تاسیس واحد پژوهشی در سال 91

مدیرکل شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد 45 درصدی تاسیس واحد پژوهشی در سال 91 خبر داد.

رشد 45 درصدی تاسیس واحد پژوهشی در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل حسنی در آیین افتتاح نخستین پژوهشگاه شاخص پروژه خصوصی در کشور که در دانشگاه اصفهان افتتاح شد، با اشاره به اینکه مراکز پژوهشی گام جدیدی در راستای ارتقاء کیفیت برداشته‌اند و ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم، اظهار داشت: دفتر گسترش در معاونت آموزشی در راه اندازی آموزشگاه ها قدم های مثبتی بر داشته است.

وی افزود: بحث اصلی در آموزش و پژوهش ،هدفمندی در نیازها است که بر اساس نیازها آموزش عالی آن را باید توسعه داد.

مدیرکل شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بر اساس نظام آموزشی و آمایشی باید رشد پیدا کنیم، چنانکه در سال 89 جمع موسسات و مرکز آموزش 2 هزار 410 مورد بود که در سال 91 به 2 هزار و 515 مورد در تمامی مراکز و موسسات آموزشی دانشگاه های سراسری، پیام نور، غیر دولتی و علمی کاربردی رسیده است.

وی با اشاره به توسعه هدفمند در امر آموزش، تصریح کرد: ما در بحث تاسیس مؤسسات خصوصی و پژوهشگاه خصوصی در سال 89، دو مورد قطعی، 48 مورد وصولی در تاسیس گروه آموزش،شش مورد مرکز پژوهشی و دو مورد وصولی در مرکز پژوهشی داشتیم که سر جمع می توان گفت؛ 21 مورد قطعی در مراکز و پژوهشکده ها در سال 89 داشتیم.

حسنی ادامه داد: در سال 90 نیز در تاسیس موسسات آموزشی هفت مورد، گروه پژوهش دانشگاهی را یک مورد قطعی و چهار مورد اصولی و در مرکز پژوهشی بخش خصوصی پنج مرکز و در بخش دولتی پنج مورد زیر نظر کمیته تخصصی بوده است.

وی گفت: در تاسیس و تدوین اساس نامه های مورد تایید، رشد سال 91 نسبت به سال 89 در بحث اساس نامه قطعی و اصولی و اساسی نامه بین موسسات آموزشی دولتی و غیر دولتی 43 درصد کاهش داشتیم، چرا که دیگر مجوز موسسات جدید را صادر  نمی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مجوزها مربوط به سال 84 و 86 بوده است، افزود: در تاسیس واحد پژوهشی رشد سال 91 به 89، 45 درصد بوده است که نشان دهنده این است که وزارت علوم حمایت ویژه ای کرده است.

وی عنوان کرد: در اساس نامه های آموزشی، موسسات خصوصی و اجرایی رشد سال 91 به 89،76 درصد و در اساس نامه های دولتی با رشد100 درصدی همراه بوده است.

حسنی با بیان اینکه پژوهشگاه خصوصی باید جای خود را در دانشگاه های دولتی پیدا کند، اذعان داشت: باید این امر را با نگاه علمی به سمت و سوی معاونت پژوهشی ببریم.

انتهای پیام/63012/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول