اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب عنوان کرد

لزوم مدیریت مراسم عروسی / راه‌اندازی تاکسی ویژه بانوان در میناب

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب بر لزوم برنامه‌ریزی برای «مدیریت مراسم عروسی» در این شهر توسط فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه و بسیج تاکید و از راه‌اندازی تاکسی ویژه بانوان خبر داد.

لزوم مدیریت مراسم عروسی / راه‌اندازی تاکسی ویژه بانوان در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی میناب در سال 92 با تشریح ابعاد فرهنگ کار و حماسه اقتصادی گفت: در دین مبین اسلام فرهنگ کار به شدت مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در اسلام مجاهد و تلاشگر در عرصه کار هم ردیف و هم رتبه مجاهد در راه الهی قرار دارد.

امام جمعه میناب در ادامه با اشاره به شعار طرح شده امسال توسط مقام معظم رهبری در تعریف حماسه سیاسی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: در خلق یک حماسه علاوه بر حضور حداکثری و چشمگیر مردم در صحنه، نوع انتخاب نیز مهم و قابل توجه است.

معتمدی‌فر بیان کرد: نوع انتخاب می‌تواند حماسه را ماندگار کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن برخی مشکلات موجود در برپایی آئین‌های عروسی در این شهرستان، آزار و اذیت مردم به واسطه شلیک گلوله و استفاده از آلات موسیقی را از آسیب‌های موجود در منطقه ذکر کرد و گفت: بزرگان شهر باید برای رفع این معضلات برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان این که لزوم برگزاری مراسم شرعی و در قالب رعایت حقوق دیگران تا خروج از حد تعادل نیازمند مرز بندی است افزود: فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه و بسیج باید برای مدیریت مراسم عروسی برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

معتمدی‌فر نقش ائمه جمعه در جامعه را همانند آژیر خطر عنوان کرد و با بیان این مطلب که مردم نگران اوضاع موجود هستند، ابراز داشت: در صورتی که این معضل مرتفع نشود آن را با مردم مطرح می‌کنم.

امام جمعه میناب در ادامه ضمن محکوم کردن نبش قبر حجربن عدی، این عمل را از جنایات وهابیت ذکر کرد و افزود: اگر نتوان این حرکات را خروج سفیانی عنوان کرد، ولی دور از فرهنگ سفیانی نیست.

وی گفت: قبر در همه آئین‌ها و مکاتب محترم و قابل احترام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب وقایع اخیر در کشور سوریه را توطئه‌ای شوم علیه اسلام و شیعه دانست و با بیان این که تاکنون تنها یهودیت و مسیحیت صهیونیسم وجود داشت، گفت: امروز وهابیت نیز نماد اسلام صهیونیسم است.

وی تصریح کرد: فرقه ضاله وهابیت به دنبال استقرار اسلام آمریکایی و ترویج آن در سوریه و دیگر ممالک عربی است.

امام جمعه میناب با برشمردن برخی دیگر از «حوادث تلخ» اتفاق افتاده در سوریه از بزرگان اسلام خواست تا با هدف مهار شدن این وقایع به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ و تفکر اسلامی را مجموعه‌ای سرشار از ارزش و آموزه‌های الهی دانست و بیان کرد: در حماسه و فرهنگ اسلامی هیچ بن بست و انتهایی متصور نیست از این رو است که خودکشی در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

معتمدی‌فر ادامه داد: کار و فعالیت فرهنگی دیر بازده است و در دراز مدت ثمر می‌دهد ولی نباید نسبت به انجام آن بی رغبت بود.

امام جمعه میناب اظهار داشت: کار فرهنگی با این که ماهیت پیچیده‌ای دارد و اغلب نیز مغفول می‌ماند، ولی اثر گذار است و قابلیت به ارث رسیدن و انتقال به نسل آینده دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در این نشست از راه اندازی تاکسی ویژه بانوان در این شهرستان خبر داد و با بیان این که تمام مجوزهای مربوط اخذ شده، گفت: این اقدام بسیار ارزشمندی است که در آینده نزدیک و در یک مناسبت میمون در میناب عملیاتی می‌شود.

وی از مسئولان خواست تا با حمایت از این حرکت بر حضور این سرویس‌ها در همه مسیرهای موجود در شهر تاکید کنند و گفت: راه‌اندازی تاکسی ویژه بانوان حق بانوان مومن و متدین مینابی است.

تاکید بر رفع مشکلات سرمایشی سالن فرهنگسرای شهید بهشتی و نظارت دقیق و مدیریت برنامه‌های فرهنگی که توسط ادارات و نهادها برگزار می‌شود از دیگر مباحثی بود که در شورای فرهنگ عمومی میناب مطرح شد.

انتهای پیام/88004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول