اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی کازرون خبر داد

6 اثر از صنایع دستی کازرون در راه دریافت مهر اصالت

مسئول میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: شش اثر از آثار صنعتگران بومی این شهرستان برای دریافت مهر اصالت به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ارسال شد.

6 اثر از صنایع دستی کازرون در راه دریافت مهر اصالت

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس، محمدرضا معینی اظهار داشت: این آثار شامل ملکی، دولچه، سرمه‌دوزی، گلیم‌بافی است که با توجه به اصیل بودن آثار ارسال شده به اداره کل و همچنین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در تهیه و بسته‌بندی آثار، انتظار می‌رود امسال شاهد به دست آوردن موفقیت‌های چشم‌گیری در دریافت مهر اصالت باشیم.

به گزارش فارس، نشان مهر اصالت با هدف حمایت از صنایع دستی و اشتغال‌زایی بیشتر در سال 2001 میلادی به صورت آزمایشی در منطقه جنوب شرقی آسیا اجرا شد که پس از آن در سال 2004 در آسیای مرکزی و غربی و جنوبی ادامه یافت و در سال 2006 با گسترش آن به آسیای شرقی و جزایر کارائیب به مهمترین پروژه یونسکو در حوزه صنایع دستی تبدیل شد.

این نشان در آسیا با همکاری سازمان‌های منطقه‌ای برای ارزیابی و کارشناسی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/2448/ق/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول