اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پبشگیری سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری کارگاه کشوری شبکه اجتماع‌محور در مشهد

معاون پبشگیری سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: 25 تا 27 اردیبهشت‌ماه کارگاه کشوری شبکه اجتماع‌محور در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه کشوری شبکه اجتماع‌محور در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن حاجی‌پور عصر امروز در نشستی با فعالان کمیته‌های شبکه اجتماع‌محور خراسان‌رضوی در محل دبیرخانه این شبکه اظهار کرد: 25 تا 27 اردیبهشت‌ماه کارگاه کشوری شبکه اجتماع‌محور در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت نقاط مثبت رفتارها و هنجارهای اجتماعی است.

حاجی‌پور با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیرانه در قالب مشارکت عمومی امری بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: این اقدام در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی با عنوان معیار سلامت بوده و به نوعی در این عرصه باید تأثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: باید احساس خدمت داوطلبانه را در خود به‌طور جدی نهادینه کنیم، برخی مسائل در اجتماع به واسطه مشارکت عمومی قابل حل بوده و آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد از این دسته به شمار می‌رود.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی ضمن برشمردن مؤلفه‌های مؤثر در جذب مشارکت عمومی گفت: جلب و جذب اعتماد مردمی در این مسیر اصلی مهم بوده و پس از آن پویایی و استمرار فعالیت‌ها لازمه دستیابی به نتایج مثبت در این عرصه است.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی مقوله مهمی در فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بوده، چراکه شاهد داوطلبان زیادی در عرصه خدمت در سطح جامعه هستیم، اما به دلیل ضعف در بخش اطلاع‌رسانی این فرصت با رکود مواجه می‌شود.

حاجی‌پور گفت: باید اطلاع‌رسانی را در حوزه مشارکت عمومی مردم در این شبکه برای به حداقل رساندن و رفع آسیب‌های اجتماعی تقویت کرد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌‌نهاد نباید انتظارات تمام و کمال از بخش دولتی داشته باشند،‌ تأکید کرد: بخش دولتی در حد توان خود با عموم مردم و این سازمان‌ها پای کار می‌آید و نباید انتظار هرگونه حمایتی را از جانب بخش دولتی داشته باشیم.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 42 محله در دوره‌های پنج ساعته و در قالب 102 کلاس آموزش مهارت زندگی را فرامی‌گیرند که استقبال از این دوره‌ها بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول