اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن تالاسمی ایران خبر داد

مازندران میزبان همایش سومین مدرسه تالاسمی ایران

دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: همایش سومین مدرسه تالاسمی ایران مصادف با روز جهانی تالاسمی در هتل رامسر مازندران برگزار می‌شود.

مازندران میزبان همایش سومین مدرسه تالاسمی ایران

محمدرضا مشهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان قائمشهر با بیان اینکه همایش سومین مدرسه تالاسمی ایران 18 و 19 اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز جهانی تالاسمی در استان مازندران در سالن همایش هتل رامسر برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مدرسه 200 فرد تالاسمی از تمامی استان‌های کشور با هدف آشنایی و آموزش آخرین دستاوردهای درمان تالاسمی حضور می‌یابند.

وی افزود: در این مدرسه دو روزه، سمینارهایی با موضوع‌های مختلف پزشکی و اجتماعی برگزار می‌شود که در آن جدیدترین مطالب علمی در زمینه تالاسمی و مشکلات افراد تالاسمی مطرح می‌شود.

دبیر انجمن تالاسمی ایران با اشاره به دو هدف محوری برگزاری مدرسه تالاسمی در این دوره ابراز داشت: هدف نخست توجه به شعار جهانی این افراد یعنی حق برخورداری از خدمات درمانی مناسب و با کیفیت برای تمامی بیماران تالاسمی است.

وی هدف محوری دوم را شعار امسال افراد تالاسمی «روز میثاق برای پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی» عنوان و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی برای پیشگیری از تولد نوزادان تالاسمی در کشور کسب شده بود ولی در سال جاری در چند استان جنوبی تولد چند نوزاد مبتلا گزارش شد که با توجه به این رویداد، آموزش پیشگیری از تولد نوزادان تالاسمی هدف محوری مدرسه این دوره قرار گرفت.

مشهدی با اشاره به دیگر برنامه‌های مدرسه تالاسمی در رامسر یادآور شد: در 18 اردیبهشت از افراد تالاسمی نمونه و پزشکان فوق تخصصی که در راستای کمک به درمان بیماران تالاسمی خدمات ارزنده‌ای داشتند تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی همچنین از نشست روسا و مدیران انجمن‌های تالاسمی سراسر کشور در این روز خبر داد و افزود: همچنین مسئولان عالی رتبه سازمان انتقال خون و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت و درمان، کارشناسان و مسئولان پیوند بیماری‌های خاص و اعضای هیئت مدیره شرکت دارویی اسوه مهمان این مراسم هستند.

انتهای پیام/86008/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول