اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان:

همایش غدیرشناسی در گیلان برگزار می‌شود

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان گفت: همایش غدیرشناسی با همکاری حوزه‌های علمیه همزمان با دهه ولایت در این استان برگزار می‌شود.

همایش غدیرشناسی در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله بابایی‌پور در نشست برنامه‌ریزی بزرگداشت ایام ولادت علی (ع) و دهه ولایت در گیلان اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر دارای برنامه‌های یک‌ ساله، پنج ساله و بلندمدت است.

وی ادامه داد: تمام مقام‌های ولایی کشور در بنیاد بین‌المللی غدیر حضور دارند و این بنیاد مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است.

به گفته بابایی‌پور، بنیاد بین‌المللی غدیر در 19 کشور جهان نمایندگی دارد.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه میلاد علی (ع) و دهه امامت و ولایت به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است، تصریح کرد: طراحی شهرک غدیر در گیلان انجام شده؛ ضمن اینکه موافقت ایجاد شهرک مذکور برای آموزش حجاج در استان صادر شده است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها به منظور بزرگداشت دهه ولایت در گیلان شد و افزود: کنگره ملی با موضوع غدیر در گیلان برگزار می‌شود.

بابایی‌پور از برگزاری جشن میلاد نور همزمان با سوم خرداد در گیلان خبر داد و بیان کرد: طرح لبیک یا رسول‌الله (ص) در هفته ولایت در استان برگزار می‌شود.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان طرح مذکور را مسابقه قرائت خطبه غدیر عنوان کرد و افزود: حفظ و شرح خطبه غدیر از موضوع‌های مسابقه لبیک یا رسول‌الله (ص) است.

وی با اشاره به برگزاری جشن متمرکز با برنامه‌های فرهنگی و علمی در مرکز شهرستان‌ها در گیلان، اظهار کرد: همایش استانی غدیرشناسی با همکاری حوزه‌های علمیه در دهه ولایت در استان برگزار می‌شود.

بابایی‌پور، برگزاری نشست‌های علمی با موضوع غدیر را از جمله برنامه‌ها در دهه ولایت در گیلان برشمرد و تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، نمایشگاه آثار هنری با موضوع غدیر و جشنواره‌های ورزشی از دیگر برنامه‌ها در دهه ولایت در استان است.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول