اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ورزش و جوانان:

روحیه پهلوانی با بخشنامه و سخنرانی ایجاد نمی‌شود

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: روحیه پهلوانی با بخشنامه، سخنرانی و نصیحت ایجاد نمی‌شود، زیرا با انسان‌هایی روبرو هستیم که تا آنها را کالبدشکافی نکنیم، نمی‌توانیم نسخه‌ای برایشان تجویز کنیم.

روحیه پهلوانی با بخشنامه و سخنرانی ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید‌باقر پیش‌نمازی بعد از ظهر امروز در گردهمایی آموزشی و فرهنگی مربیان ورزشی استان کرمان که در خانه شهر برگزار شد، اظهار داشت: ورزش مسئله جدی انقلاب، دولت و ملت است که با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری توقع ویژه‌ای از ورزش و دستاوردهای آن می‌رود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر لزوم ورزش قهرمانی برای توسعه ورزش همگانی تصریح کرد: رسانه‌ها به‌ دلیل مفرح بودن آن بیشتر به این ورزش می‌پردازند که این قضیه موجب شده تا سلیقه گزارشگر، خبرنگار و رسانه‌های ورزشی بتواند افکار عمومی را تحت تاثیر خودشان قرار دهند.

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان افزود: به دلیل این نوع سلیقه تربیت شده فضایی ایجاد می‌شود که فرهیختگان از شرایط موجود و حاکم در ورزش گله‌مند شوند.

رفتار غیرمنصفانه در درشت‌نمایی زوایای ورزش

پیش‌نمازی بیان داشت: اگر ورزش را به فرد منصفی بسپارند که نقاط ضعف و قوت را با هم نشان بدهد، می‌بینیم که ورزش آن قدر هم آسیب ندارد، رفتار غیرمنصفانه در درشت‌نمایی برخی زوایای ورزش نه تنها ورزش قهرمانی وجود دارد و باید تلاش کنیم تا ورزش نه بر اساس خواسته خودمان بلکه آنگونه که هست جلوه پیدا کند.

معاون فرهنگی تربیتی وزیر ورزش و جوانان متذکر شد: روحیه پهلوانی با بخشنامه، سخنرانی و نصیحت ایجاد نمی‌شود، زیرا با انسان‌هایی روبرو هستیم که تا آنها را کالبدشکافی نکنیم، نمی‌توانیم نسخه‌ای برایشان تجویز کنیم.

تاثیر شخصیت مربیان در رفتار ورزشکاران

وی با تاکید بر اینکه مربیان در شکل‌گیری شخصیت ورزشکاران نقش شماره یک را ایفا می‌کنند، ابراز داشت: اگر قرار باشد در نگرش و رفتار ورزشکاران تغییری ایجاد شود به دلایل متعدد و متفاوت این اتفاق بستگی به شخصیت مربیان ورزش دارد.

پیش‌نمازی تصریح کرد: ورزشکاران قهرمان با کسب مقام و با هزینه ملت به شهرت و قدرت می‌رسند و ناخودآگاه تبدیل به الگویی برای یک میلیون، دو میلیون و سه میلیون آدم می‌شوند بر همین دلیل میان مربی‌ که میلیون‌ها طرفدار دارد و ورزشکاری که یک فرد است، تفاوت اساسی وجود دارد.

هر حرکتی در بکرسازی ورزش باید از مربیان آغاز شود

این مسئول بیان داشت: اگر قرار باشد ستاد ورزش و جوانان حرکتی را برای بکرسازی ورزش انجام دهد، باید از مربیان ورزشی آغاز کند.

وی افزود: برای حرکت از واقعیت به سمت حقیقت در ورزش نیازمند کار فرهنگی هستیم، اما آن جا که واقعیت منطبق با حقیقت است دیگر کار فرهنگی معنا ندارد.

پیش‌نمازی مهمترین اقدام فرهنگی در حوزه ورزش را تربیت نیروی انسانی دانست که باید اهمیت به آن جدی گرفته شود چرا که مربیان ورزشی مانند معلمان کار پرورش انسان‌ها را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما بر اساس مدل فدراسیون‌ها که اگر درست هم اجرا شود، کارت مربی‌گری را به فردی می‌دهند که آموزش‌های لازم را گذرانده و دارای عناوین قهرمانی باشد.

وی افزود: اما در حقیقت غیر از مختصات فنی لازم است تا مختصات شخصیتی فرد نیز بررسی شود و سپس برای او کارت مربی‌گری صادر کنند، اگر مربیان در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا بگیرند حتما از این موضوع در امر ورزش استقبال می‌شود.

ورزش عاملی برای هموارسازی راه سعادت انسان

پیش‌نمازی متذکر شد: در غرب ورزش صنعتی برای شهرت، قدرت، ثروت و شکار فرصت‌های بازرگانی و معامله بازیکنان با یکدیگر است، اما ما ورزش را فرصتی برای سلامت و تندرستی و عاملی برای هموارسازی راه سعادت انسان می‌دانیم.

وی بیان کرد: هر جا که ورزش از این مسیر اصلی خارج شود به بیراهه می‌رود و باید عده‌ای آن را به ریل اصلی و مسیر حقیقت بازگردانند.

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان شناسایی هر استعدادی که امکان ورزیدگی داشته باشد را تعریفی از ورزش عنوان کرد که همگان باید متناسب با تجربه، مهارت و آموزش‌های خود زمینه ورزیدگی را در انسان‌ها فراهم کنند تا ظرفیت وجودی افراد افزایش یابد که اگر این اتفاق بیفتد شهرت بیچاره‌اش نمی‌کند و ثروت قبله‌اش نمی‌شود.

استفاده از شر برای فرصت‌سازی

وی تصریح کرد: مربیان باید اطلاعات خود در مورد شناخت مختصات انسان را افزایش دهند، نقاط خیر و شر در وجود هر فرد را بشناسند و از شرها در تبدیل به فرصت نهایت استفاده را ببرند.

پیش‌نمازی خاطر نشان کرد: اگر مربی مورد قبول شاگرد قرار گرفت، شاگرد گرایش بیشتر به سمت شخصیت او پیدا می‌کند و مربیان باید عواملی مانند صداقت، تکریم، خدمت، گره‌گشایی و محبت را نسبت به مربی داشته باشند.

وی انس و تدبر در قرآن را باز شدن دریچه‌هایی از حکمت به سوی انسان‌ها دانست و بیان داشت: باید ورزشکاران ارتباط مستمر و روزانه با قرائت، مفهوم، ترجمه و تفسیر آیات قرآن داشته باشند.

انتهای پیام/80011/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول