اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

بودجه دانشگاه‌های کشور به 4هزار میلیارد تومان رسید

معاون مالی، اداری و پشتیبانی وزیر علوم گفت: در سال‌جاری بودجه دانشگاه‌های کشور به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بودجه دانشگاه‌های کشور به 4هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی‌اکبر متکان بعدازظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان آمل با بیان اینکه اولویت دولت نهم و دهم در توسعه دانشگاه‌های کشور بوده است، اظهار داشت: بودجه دانشگاه‌های کشور پیش از سال 84 بدون بودجه‌های مراکز پژوهشی 500 میلیارد تومان بود، افزود: این میزان هم‌اکنون به بیش از 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه دولت به دانشگاه‌ها موجب شده که تعداد دانشگاه‌های مازندران از دو دانشگاه به پنج دانشگاه افزایش یابد، اظهار داشت: امروز پنجمین دانشگاه دولتی مازندران را کلنگ‌زنی کردیم.

متکان با تاکید بر اینکه در توسعه دانشگاه‌های یک منطقه، جمعیت استان‌ها ملاک نیست، گفت: استعدادهای انسانی و منابع استان‌ها در این زمینه ملاک قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه وجود این دانشگاه در قطب صنعت و کشاورزی مازندران موجب افزایش تولید در بخش‌های مختلف می‌شود، یادآور شد: رشته‌هایی مانند بایوتکنولوژزی در زمینه کشاورزی موثر واقع می‌شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه امیدواریم مازندران روزی قطب دانشگاه‌های کشور شود، یادآور شد: کارگروه استانی یک ساختمان به دانشگاه فناوری‌های نوین آمل اهدا کرده است و طبق ماده 215 نیز 5 هزار متر زمین به این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فناوری‌های نوین مازندران در آمل دارای بودجه مستقلی است، گفت: امسال سومین سالی است که بودجه این دانشگاه اختصاص می‌یابد.

انتهای‌پیام/86011/ق30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول