اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری همدان مطرح کرد

محوریت سوارکاری غرب کشور در دستان همدان

رئیس هیئت سوارکاری همدان گفت: همدان با سابقه طولانی خود در رشته سوارکاری و خصوصاً پرش با اسب به عنوان محوریت غرب کشور در این رشته شناخته می‌شود.

محوریت سوارکاری غرب کشور در دستان همدان

سیدوحید برقعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان درباره برگزاری جام بزرگداشت معلم اظهار داشت: در ادامه برگزاری مسابقات سوارکاری در سال 92، پنجمین مسابقات سوارکاری به مناسبت بزرگداشت مقام معلم 19 و 20 اردیبهشت در محل باشگاه سوارکاری ایثار همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود و در این مسابقه دو تن از پیشکسوتان و مربیان قدیم سوارکاری استان نیز تقدیر می‌شوند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با بیان اینکه همدان محوریت غرب کشور را در زمینه سوارکاری بر عهده دارد، بیان کرد: 19 اردیبهشت، قبل از برگزاری مسابقات بزرگداشت مقام معلم، سوارکار مبتدی با یکدیگر به رقابت می‌‌پردازند.

وی با بیان اینکه از استان‌های کرمانشاه و زنجان برای شرکت در این مسابقات دعوت شده است، در ادامه گفت: با توجه به قدرت همدان در رشته پرش با اسب استان‌های همجوار باید از کلاس و ظرفیت این رشته در این استان استفاده کنند.

برقعی با بیان اینکه ملایر، رزن و نهاوند از هیئت‌های فعال استان در رشته اسب‌سواری هستند، متذکر شد: در حال حاضر در شهرستان رزن بیش از 80 نوع اسب اصیل وجود دارد که با این ظرفیت می‌تواند با پرورش اسب‌های اصیل جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد.

به گفته وی، توجه به این مهم و پرورش اسب‌‌های اصیل در داخل کشور باعث می‌شود، ایران برای شرکت در مسابقات جهانی از اسب‌های خود استفاده کند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان در پاسخ به سئوالی در خصوص مراکز پرورش اسب و تعداد باشگاه‌های همدان اظهار کرد: باشگاه‌های ایثار، ابن‌سینا‌، آذرخش، اکباتان، چشمه‌ساران در همدان و آنادانا در صالح‌آباد، علیمردیان در نهاوند و کلهر در ملایر در این زمینه فعال هستند.

وی درباره تعداد ورزشکاران فعال در این رشته بیان کرد: 200 سوارکار در رده‌های مبتدی و حرفه‌ای در استان همدان فعالیت می‌کنند که این تعداد در بین هیئت‌های سوارکاری کشور رقم قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص داده است.

برقعی ابراز داشت: امسال افزایش تعداد ورزشکاران فعال رشته سوارکاری در استان همدان در دستورکار هیئت است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر نسبت تعداد علاقه‌مندان به این رشته در حال افزایش است، تأکید کرد: امروز شرایط تمرین در این ورزش برای همه اقشار و مردم جامعه مهیاست و ما از تمام شرکت‌کنندگان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/89018/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول