اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سواکاری همدان خبر داد

سوارکار همدان در مسابقات بین‌المللی آذربایجان/ اعزام به جام البرز

رئیس هیئت سوارکاری همدان گفت: سوارکار مستعد همدانی در مسابقات بین‌المللی چهارستاره آذربایجان در دور دوم روز اول مسابقات مقام چهارم را در کشور آذربایجان کسب کرد.

سوارکار همدان در مسابقات بین‌المللی آذربایجان/ اعزام به جام البرز

وحید برقعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان درباره عملکرد سوارکار همدان در مسابقات بین‌المللی چهارستاره آذربایجان اظهار داشت: دور دوم روز اول مسابقات پرش با اسب آذربایجان در رده 145 با شرکت 22 سوارکار از کشورهای ایران، آذربایجان، بلژیک، لهستان و گرجستان در شهر باکو برگزار شد.

وی افزود: سوارکاران کشورمان شامل علیرضا بختیاری از همدان با چهار خطا با اسب کوجاک مقام چهارم، مسعود مکاری‌نژاد با چهار خطا مقام ششم، مجید شریفی با 12 خطا مقام دهم و مازیار جمشیدخانی با 12خطا مقام یازدهم این مسابقات را کسب کردند.

رئیس هیئت سوارکاری همدان با بیان اینکه سوارکاری همدان رشد بسیار خوبی را داشته است، ادامه داد: همدان از دیرباز در زمینه پرورش اسب زبانزد بوده و سابقه بیش از 40 سال را در این زمینه را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اسب و سوارکاری ریشه در تاریخ ایران دارد و در گذشته جزو جدایی‌ناپذیر زندگی مردم بوده است.

برقعی با اشاره به خاستگاه ورزش سوارکاری در همدان به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان گفت: روستای ورکانه به عنوان میراث تاریخی پرورش، اصلاح و نگهداری اسب است که اسب‌های اصیل عرب توسط «استاد مری لیلی قره‌گوزلو» در فصل گرما به همدان آورده و در نقطه شرقی همدان نگهداری می‌شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر در شهرستان رزن بیش از 80 نوع اسب اصیل وجود دارد که مردم می‌توانند برای دیدن خلقت زیبای خداوند متعال به آنجا سفر کنند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با بیان اینکه باید با پرورش اسب جلوی خروج ارز از کشور را بگیریم، بیان کرد: اسب‌های پرشی از بهترین نژادهای دنیا هستند که به همت بخش خصوصی در استان پرورش می‌یابد که با این کار خروج ارز از کشور گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اعزم سوارکاران به جام البرز گفت: 26 و 27 اردیبهشت یک دوره مسابقات پرش با اسب با نام «جام البرز» در سطح کشوری برگزار می‌شود که نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان سوارکار خود را به این مسابقات اعزام می‌کنیم.

انتهای ‌پیام/89018/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول