اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی جیرفت خبر داد

صدور پروانه برای 5 هزار واحد صنفی در جیرفت

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت گفت: برای 5 هزار واحد صنفی در این شهرستان پروانه صادر شده و صدور پروانه برای یک هزار و 500 واحد صنفی نیز در دست اقدام است.

صدور پروانه برای 5 هزار واحد صنفی در جیرفت

علی میرکهنوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نوسان قیمت‌ها وجود داشته و در برخی موارد به ویژه مواد غذایی همچنان در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تخم‌مرغ در این مدت سیر نزولی داشته و لبنیات نیز هیچ افزایش قیمتی نداشته است، افزود: اما در برخی اقلام مانند روغن اتومبیل و قند 30 درصد، روغن خوراکی بیش از 20 درصد، شکر و نوشیدنی‌‌ها افزایش قیمت وجود داشته است.

رئیس مجمع امور صنفی جیرفت دلیل نوسان قیمت‌ها را چند نرخی بودن ارز ذکر و تصریح کرد: با توجه به اینکه منبع تأمین مایحتاج عمومی توسط واحدهای صنفی از شرکت‌های مختلف صورت می‌گیرد، چند نرخی بودن کالاها به وجود می‌آید و همین امر مزید بر علت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری 342 بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است، ابراز داشت: طی این مدت 76 واحد صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت معرفی شدند.

میرکهنوج تعداد شکایت‌های مردمی در فروردین ماه را 100 مورد ذکر و عنوان کرد: در اردیبهشت ماه جاری نیز تاکنون 400 بازرسی توسط بازرسان مجمع امور صنفی از بازار سطح شهر جیرفت صورت گرفته است.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت با بیان اینکه این مجمع 25 اتحادیه و 235 رسته دارد، گفت: تاکنون برای 5 هزار واحد صنفی در این شهرستان پروانه صادر شده و صدور پروانه برای یک هزار و 500 واحد صنفی نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/80001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول