اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل نظام صنفی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

تشکل نظام صنفی در کهگیلویه هیچ‌گونه کوتاهی در ارائه خدمات ندارد

مدیر عامل نظام صنفی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام صنفی کهگیلویه با تمام قدرت کار می‌کند و هیچ‌گونه کوتاهی در ارائه خدمات ندارد.

تشکل نظام صنفی در کهگیلویه هیچ‌گونه کوتاهی در ارائه خدمات ندارد

انتقاد رئیس تعاون روستایی کهگیلویه از عملکرد نظام صنفی این شهرستان که مورخ 28/1/92 در فارس منتشر شد، واکنش مدیر عامل نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت.

حسین باقرفرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، با رد ادعای رئیس تعاون روستایی مبنی بر عدم کارایی تشکل نظام صنفی اظهار داشت: نظام صنفی تشکلی مردمی است و اعضای نظام صنفی را کشاورزان تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل نظام صنفی کهگیلویه افزود: این تشکل وظیفه سازماندهی، نظم‌بخشی و احقاق حقوق تولیدکنندگان و بهره‌‌برداران بخش کشاورزی را بر عهده دارد.

باقرفرد درباره هیئت‌مدیره این تشکل نیز اذعان داشت: نظام صنفی کهگیلویه دارای هیئت‌مدیره مشخص و قانونی است و اعضای کاملاً مشخصی دارد.

وی از حاجتی حق‌نگهدار به عنوان رئیس هیئت‌مدیره نظام صنفی شهرستان نام برد و گفت: این تشکل دارای دو عضو اصلی، مدیر‌عامل و خزانه‌دار است.

این مسئول حوزه کشاورزی، راه‌اندازی جایگاه عرضه مستقیم کالا را از اقدامات نظام صنفی کهگیلویه برشمرد و عنوان داشت: خرید محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورزان در راستای کوتاه‌ کردن دست دلالان بخش کشاورزی صورت می‌گیرد. 

وی با ابراز اینکه نظام صنفی با تمام قدرت کار می‌کند و هیچ‌گونه کوتاهی در ارائه خدمات ندارد گفت: حساب مالی این تشکل نیز مشخص و علی دانشی به عنوان خزانه‌دار نظام صنفی شهرستان مشغول فعالیت است.

این کارشناس کشاورزی خاطرنشان کرد: بالغ بر 400 پرونده در زمینه‌های مختلف در نظام صنفی تشکیل شده است.

باقرفرد در ادامه افزود: کلیه مدارک و اسناد دال بر مشخص بودن هیئت‌مدیره و حساب مالی موجود است و در صورت نیاز در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل نظام صنفی استان، پیگیری مطالبات و خسارات بیمه‌ای باغداران را از دیگر اقدامات نظام صنفی دانست و تصریح کرد: پیگیری 50 درصد بیمه معوق و خسارات باغداران کهگیلویه در دستور کار این تشکل قرار دارد.

وی ارائه پروانه فعالیت به‌عنوان ضامن در دریافت تسهیلات بانکی را نیز متذکر شد و گفت: کشاورزان با سند دار کردن طرح‌های کشاورزی خود می‌توانند در قبال دریافت تسهیلات بانکی ،سند زمین یا پروانه فعالیت کشاورزی خود را ارائه دهند.

باقرفرد در ادامه افزود: راه‌اندازی دستگاه روغن‌گیری زیتون در کلایه و بیمه ارزان تأمین اجتماعی برای کشاورزان نمونه‌های دیگری از خدمات نظام صنفی در کهگیلویه به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل نظام صنفی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز این‌که کشاورزان پشتوانه نظام صنفی هستند از آنان خواست ضمن عضویت در این تشکل هرگونه مشکل و مطالبه خود را به نظام صنفی شهرستان گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

باقرفرد در پایان از همکاری فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه در حمایت از نظام صنفی و اهتمام ویژه به این تشکل قدردانی کرد.

به گزارش فارس عطا سلیمانی رئیس اداره تعاون روستایی کهگیلویه در کارگروه توسعه کشاورزی مورخ 28/1/92 عملکرد نظام صنفی کهگیلویه را ضعیف توصیف کرده و گفته بود این تشکل فاقد هیئت‌مدیره، حساب مالی و گزارش عملکرد است.

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه عدم شفاف‌سازی و ارائه صورت‌جلسه با گذشت سه سال از تشکیل نظام صنفی کهگیلویه را از دیگر ضعف‌های این تشکل به‌حساب آورده بود.

انتهای پیام/82016/ط30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول