اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای:

بازی‌سازی رایانه‌ای از بالیوود سبقت می‌گیرد

دبیر علمی و سرپرست کمیته نظارت دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای(۲۰۱۳ IRANGDC) گفت: صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای در آینده‌ای نزدیک از بالیوود سبقت می‌گیرد.

بازی‌سازی رایانه‌ای از بالیوود سبقت می‌گیرد

سید محمدرضا لاجوردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان فروش بازی‌های رایانه‌ای در سطح دنیا وجود ندارد، اظهار داشت: بر طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، گردش مالی در این صنعت به زودی از بالیوود سبقت می‌گیرد؛ این امر نشان می‌دهد که بازی‌سازی صنعت جا افتاده و در دنیا به ویژه در کشورهای غربی و اروپایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

*بازی‌های رایانه‌ای ابزار قوی کشورهای غربی در جنگ نرم است

به گفته وی، بازی‌های رایانه‌ای برای کشورهای غربی ابزاری قوی و مهم در جنگ نرم است که از طریق این ابزار سیاست‌های ضدفرهنگی و غیراسلامی خود را در این بازی‌ها پیگیری می‌کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تصریح کرد: با توجه به این ابزار کارآمد و مؤثر غرب در جنگ نرم هرچه که ما در خرید بازی‌های بیگانه هزینه کنیم؛ نه تنها به اقتصاد آنها کمک کرده‌ایم؛ بلکه عامل مستقیم در تبدیل فرهنگ خودی و جایگزین کردن آن با فرهنگ بیگانه شده‌ایم.

*صرف هزینه برای ساخت بازی‌های بومی سرمایه‌گذاری در نشر فرهنگ و معارف اسلامی است

لاجوردی بر مقابله به مثل و مبارزه فرهنگی با این اقدام دشمن تأکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای بومی متناسب با فرهنگ و عقاید اسلامی، سرمایه‌گذاری در ترویج و نشر فرهنگ و معارف اسلامی در دنیا است.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای(2013 IRANGDC ) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ابراز داشت: این مسابقات سکوی پرشی برای دانشجویان شرکت‌کننده به صنعت بازی‌سازی و تعامل هرچه بیشتر آنها با شرکت‌های بازی‌ساز در استفاده متقابل از علم و تجربه یکدیگر است.

دبیر علمی و سرپرست کمیته نظارت دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای(2013 IRANGD) پایان مرحله اول داوری و بررسی ایده‌های ارائه شده شرکت کنندگان را یادآور شد و گفت: تمامی این ایده‌های مطرح شده قابلیت تبدیل شدن به یک بازی رایانه‌ای موفق را دارند.

لاجوردی افزود: با توجه به ارائه این ایده‌ها و پیاده‌سازی آن با ویژگی‌های مورد نظر داوران رقابت علمی تنگاتنگی بین شرکت‌کنندگان طی 24 ساعت آینده اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: در این رقابت‌های ملی بازنده‌ای وجود ندارد؛ بلکه همه تیم‌ها به دلیل تلاش، ابتکار و خلاقیت در طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای در قالب یک رقابت 48 ساعته حضوری با ارزیابی توان علمی و ظرفیت‌های بالقوه خود برنده و پیروز هستند.

به گفته وی، مراسم اختتامیه این مسابقات ملی روز پنجشنبه 19 اردیبهشت‌ماه با حضور معاون پارلمانی وزارت علوم، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مسئولان شهرستان کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای(2013 IRANGDC) از ساعت 9 صبح امروز 17 اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با رقابت 30 تیم آغاز شده است و در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 19 اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول