اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواسته‌های دانشجویان قزوینی از رئیس جمهور آینده

اداره کشور بدون وابستگی به درآمدهای نفتی/ پیشرفت اسلامی، ایرانی هدف نامزدها باشد

دانشجویان قزوین طی گفتگویی آزاد خواسته‌های خود را از رئیس جمهور آینده بیان کردند و اظهار داشتند: نامزدی باید در انتخابات شرکت کند که توانایی اداره کشور را بدون وابستگی به نفت داشته باشد.

اداره کشور بدون وابستگی به درآمدهای نفتی/ پیشرفت اسلامی، ایرانی هدف نامزدها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در گفت‌و‌گوی آزاد دانشجویی که پیرامون یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، یکی از دانشجویان این دانشگاه در سخنانی هدایت کشور و رفع مشکلات آن را در سایه بهره‌گیری از قرآن کریم میسر دانست.

پیمان امیری گفت: برخی از افراد تنها از مسائل اقتصادی سخن می‌گویند و معنویت را به فراموشی سپرده‌اند؛ در صورتی که کفران نعمت و تجمل‌گرایی مردم در زمان برخورداری از نعمت‌ها باعث بدتر شدن اوضاع کشور شد.

وی افزود: برخی افراد به رشوه و فساد موجود در کشور اشاره می‌کنند؛ اما اگر بنا بود مدیریت کشور را خود آنان بر عهده بگیرند، چه بسا وضعیت کشور از وضع کنونی بد‌تر می‌شد.

*کنار نرفتن به نفع نامزد صالح‌تر، خیانت است

وی خاطرنشان کرد: چنانچه نامزدی با آگاهی از اینکه فردی صالح‌تر از او برای تصدی این سمَت در صحنه حضور دارد اما همچنان در صحنه انتخابات باقی بماند، خیانت کرده است.

*اداره کشور بدون وابستگی به درآمدهای نفتی

یک دانشجوی رشته علوم سیاسی این دانشگاه نیز اظهار داشت: در دوره‌های پیش، درآمد نفتی به سرپوشی برای ناکارآمدی دولت‌ها تبدیل شده بود که این ضعف هم در میان دولت‌های اصلاح طلب و هم اصولگرا وجود داشت؛ بنابراین نامزدی باید در انتخابات شرکت کند که توانایی اداره کشور را بدون وابستگی به نفت داشته باشد.

حسینی در خصوص سیاست خارجی کشور گفت: ایران با وجود برخورداری از فرهنگ، تمدن و مردمی فهیم در سال‌های اخیر به یکی از منزوی‌ترین کشورها تبدیل شده است.

یکی از حاضران با انتقاد از سخنان وی، این تعبیر از انزوا را نادرست دانست و اظهار داشت: در دوران قاجار و پهلوی بخش زیادی از خاک ایران به تصرف دشمنان درآمد اما در دورانی که ایران منزوی خوانده می‌شود، کشور عراق حتی نتوانست یک وجب از خاک آن را تصاحب کند.

وی عنوان کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون به فرهنگ توجه نشده و فرهنگ کشور همان سکولار سابق است؛ بنابر این رئیس جمهور آینده نباید فرهنگ این‌چنینی را ادامه دهد.

*حمایت مردمی در کنار استقلال سیاسی، کشور را موفق می‌کند

دانشجوی دیگری از رشته علوم سیاسی نیز با بیان اینکه ایران در مقاطع از تاریخ شرایطی سخت‌تر از وضعیت فعلی را گذرانده است، گفت: ملی شدن صنعت نفت که تحریم‌های ایران از همان زمان آغاز شد، از جمله مقاطع دشوار ایرانیان در طول تاریخ بود که با تدبیر دکتر مصدق حل شد.

البرزی افزود: افرادی همچون مصدق و قوام در سطح عالی از حمایت مردمی برخوردار بودند و این حمایت‌ها تا جایی بود که خانواده‌ها برای کاهش فشارها بر کشور، پس‌انداز و طلاهای خود را در اختیار دولت قرار می دادند.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها ایران با وجود حمایت مردم، به دلیل نداشتن استقلال سیاسی ناکام ماند؛ اما امروز در صورت گسترده شدن دایره تأییدشدگان شورای نگهبان، ارائه فرصت انتخاب بیشتر به مردم و در نتیجه جلب حمایت مردمی، کشور می‌تواند ضمن بهره‌مندی از استقلال سیاسی خود به موفقیت برسد.

پسر دانشجویی در انتقاد به گفته وی در خصوص حمایت‌های مالی مردم از دولت در دوران مصدق و قوام، تصریح کرد: دهه کنونی، دهه 1320 نیست که مردم حاضر به فروش اموال خود و پرداخت آن به دولت باشند.

دانشجوی دیگری نیز پاسخ انتقاد وی را این‌گونه بیان کرد: اگر در دهه 1320 مردم مال خود را به نظام می‌بخشیدند، در دهه 60 کسانی بودند که از جان خود برای نظام گذشتند و ما هم برای حفظ آن، جان خود را فدا می‌کنیم.

* پیشرفت اسلامی، ایرانی هدف نامزدها باشد

دانشجوی دیگری مردم ایران را مردمی باشعور، بامعرفت و بصیر خواند و گفت: مردم با آگاهی از وظایف خود در هر برهه از تاریخ در مواقع مورد نیاز حضور دارند.

درخشی افزود: ایران قلب اسلام است و نامزدها باید هدف اصلی برنامه‌های خود را پیشرفت اسلامی، ایرانی قرار دهند؛ به نحوی که دانشگاه و سایر وجوه کشور متناسب با اسلام ناب محمدی باشد.

ناصر فلاح، سخنران دیگر تریبون در سخنانی با بیان اینکه هر یک از ایرانیان عضوی از خانواده ایران هستند، اظهار داشت: از آنجا که دشمنان، کشور را زیر نظر دارند، همه باید بکوشند تا خانواده خود را خوب نشان دهند و با وجود تحریم‌ها و سختی‌ها، از نظام پشتیبانی کنند.

سخنران بعدی بیان کرد: معمولاً در کشور ما رئیس جمهور پس از انتخاب شدن، تمام اعضای کابینه دولت را عوض می‌کند که این کار مدت زیادی به طول می‌انجامد و موجب از بین رفتن فرصت خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

انتهای پیام/77011/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول