اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

قرآن سنگ بنای سعادت همراه با کمال در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: قرآن در جامعه اسلامی در حقیقت سنگ بنای سعادت همراه با کمال و معرفت است.

قرآن سنگ بنای سعادت همراه با کمال در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در همایش مربیان و اساتید قرآنی که همزمان با هفته معلم در دانشگاه سما اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: یکی از علل انحراف جامعه بشری در عصر معاصر بی‌توجهی به معنویت، مبنای قرآنی و ارزش‌های متعالی است که هرچقدر بشریت به این اصول پشت پا زده، نتوانسته است راه سعادت، ترقی و توسعه را با سرعت و اقتدار واقعی طی کند.

وی تصریح کرد:‌ آخرین فرستاده الهی رسول گرامی اسلام (ص) که نور قرآن را برای جامعه معنا و مفهوم بخشیده تنها راه سعادت بشری را تمسک به قرآن و حقیقت آن اعلام کرده، چراکه خداوند متعال کامل‌ترین کتاب خود را برای آخرین رسول خود ارسال کرده که این حکایت از اهمیت و جایگاه این کتاب ارزشمند است.

ستوده خاطرنشان کرد: جایگاهی والاتر از معلم قرآن بودن و آموزش‌دهنده در این مسیر وجود ندارد، چراکه معلم قرآن و مربی ما در این حوزه باید فخر و مباهات کند که در جایگاهی قرار گرفته که قادر است نور قرآن و عظمت آن را برای افراد جامعه تبیین و تشریح کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت علم و جایگاه معلم به عنوان نشردهنده این علم جاودانه اضافه کرد: در مکتب اسلام علم حیات‌بخش است و در این حیات‌بخشی نقش معلم نقش ممتاز است که نباید مورد غفلت و یا اهمال و سستی قرار گیرد.

وی بیان کرد: معلمی که بتواند دست شاگرد و دانش‌آموز خود را گرفته و آن را به اوج عظمت روحی، روانی برساند، قطعاً معلم اخلاق‌مدار و نیکو سیرت است که هرگز مرتبط او ضایع نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ساختن یک جامعه ممتاز، پاک و طاهر را در سایه تلاش و مجاهدت معلمان برشمرد و یادآور شد: معلم هم رستگاری یک جامعه و هم رسیدن به کمال و حقیقت بشر را می‌تواند با شایستگی‌های خود رقم بزند.

در این مراسم که از 200 استاد و مربی قرآنی تجلیل شد، مدیرعامل مؤسسات قرآنی استان اردبیل گفت: رسالت یک مربی و معلم تعلیم‌دهنده قرآن، آراستگی به اخلاق توأم با حق‌بینی و عدالت‌خواهی است.

زهرا حورزاده افزود: در سایه فعالیت مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی یک حرکت رو به جلو را در برپایی نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های مربوط با علوم قرآنی شاهد هستیم که به نظر می‌رسد، این حرکت‌ها روز به روز ما را به سمت معنویت، اعتلا و ارتقا سوق دهد.

این بانوی فعال قرآنی تصریح کرد:‌ گرایشی که امروز دختران و نسل جوان و نوجوان به قرآن و کلام الهی دارند، نگاه نافذ و ارزشی است که می‌تواند جامعه را از پلیدی‌ها دور کند.

انتهای پیام/62007/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول