اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مظاهری:

غرب برای شخصیت بانوان ارزشی قائل نیست

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: دنیای غرب و شرق برای شخصیت انسان‌ها به ویژه خانم‌ها ارزشی قائل نیست و این از افتخارات ما مسلمانان است که اسلام برای زنان احترام زیادی قائل است.

غرب برای شخصیت بانوان ارزشی قائل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، آیت‌الله مظاهری مرجع تقلید و زعیم عالیقدر حوزه علمیه اصفهان در ابتدای جلسه با قدردانی از زحمات مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و اساتید شاغل در آن اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عملکرد خوبی داشته است و امیدوارم سال به سال این دفتر سرافرازتر و در فعالیت‌هایش موفق‌تر باشد.

وی افزود: همانگونه که از اسم این مجموعه معلوم است کار شما یعنی تبلیغ دین و نظام اسلامی و این عمل در روایات بسیار ارزشمند شمرده شده است.

زعیم حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ارزش زیادی که در اسلام برای انسان قائل شده است، گفت: با توجه به آیات قرآن، اسلام به شخصیت انسان‌ها بسیار بها می‌دهد تا جایی که ارزش یک فرد را با ارزش تمام دنیا یکی می‌داند و این در حالی است که دنیای غرب و شرق برای شخصیت انسان‌ها به ویژه خانم‌ها ارزشی قائل نیست و این از افتخارات ما مسلمانان است.

وی اضافه کرد: امام محمد باقر (ع) فرموده‌اند اگر کسی شخصی را منحرف کند همانند آن است که جهانی را بکشد و اگر کسی را از انحراف نجات بدهد همانند کسی است که جهانی را زنده کرده باشد و از نظر من ارزش کار معلمان با توجه به نقش هدایتی آنها در جامعه دانش‌آموزی همانند این است که شخصی را از مرگ نجات دهند.

آیت‌الله مظاهری با اشاره به روایاتی ارزش یک ساعت تدریس را از هر حج و عمره‌ای که مقبول واقع شود بالاتر دانست و تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید که اگر بتوانی یک فرد منحرف را به راه درست هدایت کنی همانند آن است که یک جهان را زنده کرده باشی و فضیلتش بالاتر از هر عبادتی است.

وی با برشمردن شروط کار معلمی و تدریس گفت: شرط نخست برای هر استاد اعتقاد داشتن به با ارزش بودن حرفه‌اش و باور این نکته است که کار تدریس و تبلیغ بالاتر از حج مقبول است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان شرط دوم موفقیت اساتید را آگاهی بر عبادی بودن کارشان دانست و گفت: کار معلمی یک کار عبادی است و کار عبادی نیازمند قصد قربت است و بدون آن هر فعالیتی حتی معلمی بی‌ارزش می شود.

مرجع عالی قدر تقلید اضافه کرد: تنها موعظه‌ای که مستقیم در قرآن آمده است داشتن اخلاص در کارهاست و من هم تقاضا دارم رنگ خلوص را اول به کارتان، سپس به دلهایتان و بعد به خودتان بزنید تا ارزش کارتان نزد خدا بالاتر برود.

انتهای پیام/63008/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول