اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال گچساران عنوان کرد

افزایش 31 درصدی صدور شناسنامه مکانیزه در گچساران

رئیس اداره ثبت احوال گچساران با اشاره به صدور 6 هزار و 125 جلد شناسنامه مکانیزه در سال 91 گفت: صدور شناسنامه مکانیزه در این شهرستان در مقایسه با سال 90 افزایش 31 درصدی داشته است.

افزایش 31 درصدی صدور شناسنامه مکانیزه در گچساران

عطاالله گرجی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طراحی جدید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شناسنامه‌های مکانیزه است.

رئیس ثبت احوال گچساران ابراز داشت: سامانه صدور شناسنامه مکانیزه خرداد سال 90 در اداره ثبت‌احوال این شهرستان راه‌اندازی شد.

گرجی‌نژاد با اشاره به مزیت‌های صدور شناسنامه مکانیزه و با اشاره به صدور 4 هزار و 670 شناسنامه مکانیزه در سال 90 در گچساران عنوان کرد: در سال 91 افزون بر 6 هزار و 125 شناسنامه مکانیزه در این شهرستان صادر شده است.

در روز انتخابات، هیچ شناسنامه‌ای پشت نوبت صدور نمی‌ماند

وی ادامه داد: اسکن عکس، درج مشخصات به وسیله رایانه، آسیب‌پذیری کمتر و عدم امکان جعل از مزایای شناسنامه‌های مکانیزه نسبت به شناسنامه‌های دستی است.

گرجی‌نژاد یادآور شد: بر ‌‌اساس قانون، افراد دارای 15 سال سن باید نسبت به عکس‌دار شدن شناسنامه خود اقدام کنند و برای این افراد شناسنامه جدید مکانیزه صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صدور شناسنامه مکانیزه برای افرادی که مشخصات آن‌ها تغییر کرده یا به سن 15 سالگی رسیده‌اند و یا شناسنامه آن‌ها باید عکس‌دار شود در اولویت کار قرار دارد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران با اشاره به نقش ثبت احوال در برگزاری انتخابات و اهمیت حوزه وظایف و فعالیت‌های این اداره تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان ثبت احوال ساماندهی ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، ازدواج و وفات است.

گرجی‌نژاد افزود: ثبت احوال جایگاهی زیرساختی و حاکمیتی در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مجموعه پرسنل ثبت احوال برای برگزاری مطلوب انتخابات بیان داشت: تمهیدات لازم برای انتخابات اندیشیده شده است.

گرجی‌نژاد ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روز انتخابات هیچ شناسنامه‌ای پشت نوبت صدور نمی‌ماند.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول