اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعزیرات جیرفت و عنبرآباد خبر داد

جریمه 2.9 میلیارد ریالی اصناف متخلف/ دلالان دارو در کمین داروخانه‌ها

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گفت: میزان جرائم تخلف‌های واحدهای صنفی طی سال گذشته در جیرفت و عنبرآباد 2 میلیارد و 983 میلیون ریال بوده است.

جریمه 2.9 میلیارد ریالی اصناف متخلف/ دلالان دارو در کمین داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد مشایخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان وضعیت بازار را در حال حاضر مطلوب خواند و اظهار داشت: از نظر اقلام و اجناس هم‌اکنون هیچ کمبودی در بازار این شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی با اعلام خبر کاهش تخلف عدم نصب درج قیمت کالاها افزود: این امر نشانگر توجه واحدهای صنفی به این مقوله مهم و پایبندی آنان به قانون است که در نتیجه بازرسی‌های مداوم و پیگیری‌های جدی آنان صورت گرفته است.

مشایخی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 222 پرونده تخلف به این شعبه ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 215 پرونده مختومه شده که مانده آن هفت پرونده است.

طلافروشان بهترین فروشندگان بازار

وی میزان جرائم تخلف‌های واحدهای صنفی را طی این مدت 2 میلیارد و 983 میلیون و 822 هزار ریال دانست و ابراز داشت: بیشترین تخلف‌ها به ترتیب در صنوف میوه‌فروشی و پوشاکی و کمترین تخلف در صنف طلافروشی واقع شده است.

مشایخی با اشاره به اینکه 50 پرونده تخلف بهداشتی به این شعبه وارد شده است، عنوان کرد: به تمام این پرونده‌ها رسیدگی شده و در نهایت 36 میلیون و 400 هزار ریال برای متخلفان آن‌ها جریمه تعیین شده است.

پزشکان متخلف را معرفی کنید

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گفت: افرادی که مجبور به دادن وجهی به عنوان زیرمیزی به برخی از پزشکان می‌شوند، می‌توانند به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و یا اداره تعزیرات حکومتی شکایت کنند تا با این افراد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

مشایخی با تأکید بر رسیدگی به تخلف‌های پزشکی بیان داشت: می‌طلبد که رسانه‌ها و مطبوعات محلی در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری انجام دهند تا مردم آگاهی بیشتری نسبت به حق و حقوق خود در این زمینه پیدا کنند.

بیشترین قاچاق سوخت از مبادی رسمی صورت می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت بیشتر از طریق مبادی رسمی صورت می‌گیرد، اذعان داشت: این نوع قاچاق بیشتر از طریق مبادی رسمی توسط سهمیه‌بگیران و دلالان سوخت به فروش می‌رسد تا خارج از شبکه سوخت عرضه شود.

مشایخی خاطر نشان کرد: بر همین اساس با توجه به قرار گرفتن در این فصل کشاورزان فعالیتی در زمینه کشت جالیزی ندارند، بنابراین می‌طلبد، کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان نقاط غیرفعال را شناسایی کرده و مراتب را به اطلاع شرکت نفت برسانند که تا زمان آغاز کشت از دادن سهمیه سوخت به آن‌ها به جد جلوگیری شود.

دلالان دارو در کمین داروخانه‌ها

وی با تأکید بر نظارت بیشتر بازرسان بخش غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بر داروخانه‌های سطح شهر اظهار داشت: باید با نظارت بیشتری در زمینه حضور کارشناسان فنی داروخانه‌ها کنترل صورت گیرد تا از دادن داروهای بدون تجویز پزشک به شدت خودداری شود.

مشایخی تصریح کرد: در صورت سهل‌انگاری در این زمینه داروهای بدون نسخه‌ای که از طرف برخی افراد خریداری می‌شود در سطح شهر به دست دلالان دارو می‌رسد و بعضی از مردم نیز این داروها را از آن‌ها خریداری می‌کنند که عواقب خاص خود را دارد.

وی همچنین با بیان اینکه طی سال گذشته تنها سه پرونده قاچاق کالا به این شعبه وارد شده که برای آن جریمه 124 میلیون ریالی تعیین شده است، افزود: در بخش کالا و خدمات نیز 222 پرونده وجود دارد که متخلفان آن‌ها 730 میلیون و 300 هزار ریال جریمه شده‌اند.

مشایخی عنوان کرد: تمام شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی به ویژه در زمینه گرانفروشی به این شعبه شکایت کنند، زیرا شکایت شاکیان خصوصی در پرونده اثر بیشتری دارد و تصمیم‌گیری را برای مجریان قانون آسان‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها از بازارهای این شهرستان‌ها به صورت ویژه و مستمر جریان دارد، ابراز داشت: اما تاکنون بیشترین شکوائیه‌ها در نتیجه بازرسی بازرسان مجمع امور صنفی و اداره بازرگانی شهرستان جیرفت ارائه شده است و حضور مردم در این زمینه کمرنگ بوده است.

انتهای پیام/80001/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول