اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی:

قاینات مقام نخست رسیدگی به حوادث در کشور را دارد

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه زمان استاندارد رسیدگی به حوادث در کشور بین شش و نیم تا هفت دقیقه است، گفت: شهرستان قاینات با هفت دقیقه و 29 ثانیه در رسیدگی به حوادث مقام نخست را کسب کرده است.

قاینات مقام نخست رسیدگی به حوادث در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا عارف‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیرجند اظهار داشت: در دوره‌های آموزشی هلال‌احمر سال 90 تعداد 23 هزار و 506 نفر و در سال گذشته بیش از 30 هزار نفر شرکت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در دوره‌های عمومی امداد و نجات سال گذشته 917 نفر شرکت داشته‌اند که 18 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد 30 درصدی تیم‌های توان‌افزایی امداد و نجات

معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این اداره انسجام تیم‌های امداد و نجات را بر عهده دارد، افزود: در تیم‌های توان‌افزایی امداد و نجات یک هزار و 225 نفر در سال 90 و یک هزار و 707 نفر در سال گذشته شرکت داشته‌‌اند که این آمار رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

عارف‌زاده تصریح کرد: در سازماندهی تیم‌های شعبه‌ای امداد و نجات یک هزار و 500 نفر در سال 90 و در سال گذشته 3 هزار و 110 نفر شرکت داشته‌اند که 107 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه خدمات امداد جاده‌ای نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 270 درصد رشد داشته ادامه داد: در نوروز سال گذشته به 380 نفر و در نوروز امسال به یک هزار و 434 نفر خدمات جاده‌ای ارائه شده است.

امداد‌رسانی 16 پایگاه در نوروز امسال

معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی از اسکان 8‌ هزار و 856 نفر در نوروز سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در نوروز امسال 16 پایگاه امدادی شامل 13 پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاین خدمات ارائه داده‌اند.

عارف‌زاده با بیان اینکه در نوروز سال گذشته 69 حادثه از طرف داوطلبان هلال‌احمر خراسان جنوبی پوشش داده شده، گفت: این میزان در نوروز امسال 156 حادثه بوده که بیانگر افزایش حوادث رانندگی است.

وی ابراز داشت: تمامی مجروحین در نوروز سال گذشته 116 نفر بودند که امسال به 223 نفر افزایش یافته‌اند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی از اعزام 107 آمبولانس در نوروز امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: در نوروز سال گذشته 59 ماموریت آمبولانس داشته‌ایم.

خراسان جنونی استان معین در کمک‌رسانی به سراوان

این مسئول با بیان اینکه زمان استاندارد رسیدگی به حوادث در کشور بین شش و نیم تا هفت دقیقه است، متذکر شد: شهرستان قاینات با هفت دقیقه و 29 ثانیه در رسیدگی به حوادث مقام نخست را کسب کرده است.

عارف‌زاده اذعان داشت: در زلزله سراوان، خراسان جنوبی بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان رضوی جزء استان‌های معین در کمک‌‌رسانی به این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول