اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تذکر نمایندگان اصفهان به رئیس‌‌جمهور درباره تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر نمایندگان اصفهان به رئیس ‌جمهور درباره تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال گفت: نمایندگان اصفهان اجازه نمی‌دهند روستاهای اصفهان به چهارمحال واگذار و خط مرزی اصفهان که در بهره از آب زاینده‌رود تاثیر دارد، تغییر کند.

تذکر نمایندگان اصفهان به رئیس‌‌جمهور درباره تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال

علی ایرانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره واگذاری چهار روستای اصفهان به بخش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: قضیه چهار روستای اصفهان که به چهارمحال واگذار شده چند هفته‌ای است که مطرح شده و نمایندگان اصفهان نیز در جریان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: دو هفته پیش خودم به شخصه به آقای رئیس‌جمهور درباره هرگونه تغییر خط مرزی استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تذکر داده‌ام.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس تقسیمات کشوری در گذشته مرزبندی‌های سیاسی و جغرافیایی میان استان‌های کشور رخ داد که استان اصفهان و چهارمحال نیز به همین شکل تغییراتی کرد.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها اقدام‌های متعددی درباره موضوع آب با توجه به تقسیمات کشوری انجام شده که برخی به صلاح نبوده است.

* تغییر مدیریت یکپارچه زاینده‌رود منجر به مشکلات آبی اصفهان شد

ایرانپور تاکید کرد: علت عمده‌ای که در کنار برداشت بی‌رویه آب منجر به اعتراض‌هایی در مسئله آب شد تغییر مدیریت یکپارچه حوضه آبی زاینده‌رود بود.

وی اضافه کرد: الحاق این چهار روستا به چهارمحال موضوعی است که هر زمان نمایندگان اصفهان آن را مطرح کردند، انکار شد؛ اما مطابق خبرهای غیرموثق این موضوع توسط دولت تایید شده است و در همین راستا نمایندگان به احمدی‌نژاد تذکر داده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدالت ایجاب می‌کند از هرگونه تصمیم‌گیری سیاسی و شتاب‌زده در موضوع‌های مهمی مانند آب و تقسیمات کشوری و اعمال نفوذ در این باره خودداری شود.

*‌ نباید به افراد غیر کارشناس اجازه اعمال نفوذ در موضوع آب را داد

وی اضافه کرد: این‌ها مسائلی است که نیاز به اقدامات کارشناسی و زمان کافی دارد و به صلاح نیست افراد غیرکارشناس با اعمال نفوذ در این زمینه دست به اقداماتی بزنند.

ایرانپور تاکید کرد: به یقین مسئله تغییر خط مرزی دو استان هم‌جوار بر مشکلات منابع آبی استان‌هایی که از سرچشمه زاینده‌رود استفاده می‌کنند تاثیرگذار و مانعی در راستای رفع مشکلات آبی دو استان و استفاده از آب زاینده‌رود است.

*‌ مصوبه‌ای در باب الحاق چهار روستای اصفهان به مجلس نرسیده است

وی درباره شایعه‌ای مبنی بر اینکه این مصوبه در سال گذشته به مجلس آمده و تصویب شده است، تاکید کرد: این موضوع را تایید نمی‌کنم چرا که اگر چنین مصوبه‌ای در مجلس مطرح شود واکنش تمام نمایندگان استان اصفهان را به همراه دارد و با توجه به اینکه این نمایندگان بیش از یک پانزدهم مجلس را تشکیل می‌دهند در تصویب نشدن چنین مصوباتی به یقین تاثیرگذار هستند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس در پاسخ به این سئوال که مسئولان چهارمحال در حال تبلیغ برای این موضوع هستند که اصفهانی‌ها از تنش‌زایی در آستانه انتخابات و صحبت درباره جدا شدن چهار روستای اصفهان جلوگیری کنند، تصریح کرد: تا حدود یک ماه دیگر کشور رویداد مهمی در زمینه انتخابات را پیش رو دارد که نیازمند فضایی آرام است که مسئولان تمامی شهرها بر این مسئله اذعان دارند و وظیفه خود را تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات می‌دانند.

*‌ مسئولان اصفهانی پرهیز از تنش‌زایی خود را بارها ثابت کرده‌ا‌ند

وی اضافه کرد: پرهیز از تنش‌زایی مسئله‌ای است که تمام مسئولان در اصفهان یا چهارمحال باید بر آن تاکید کنند و نمایندگان اصفهان در راستای عمل به این وظیفه شرعی و قانونی خود تاکنون از موضع‌گیری‌هایی که موجب اختلاف‌افکنی در کشور شود پرهیز می‌کنند که این مسئله را بارها در عمل نیز ثابت کرده‌اند.

ایرانپور تاکید کرد: البته این نکته حائز اهمیت است که نادیده گرفته شدن حق و حقوق استان اصفهان مسئله‌ای نیست که نمایندگان اصفهان در برابر آن سکوت کنند و این موضوع ارتباطی به زمان کنونی ندارد.

انتهای پیام/63008/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول