اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون کارگران ساختمانی مازندران:

کارت مهارت کارگران ساختمانی ضابطه‌مند صادر نمی‌شود

دبیر کانون کارگران ساختمانی مازندران و رئیس انجمن صنفی کارگران ساری گفت: کارت مهارت کارگران ساختمانی در فنی و حرفه‌ای ساری ضابطه‌مند صادر نمی‌شود.

کارت مهارت کارگران ساختمانی ضابطه‌مند صادر نمی‌شود

صمد ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به مجروح شدن کارگر ساختمانی در حادثه سقوط از ارتفاع در عصر روز گذشته که منجر به بستری شدن وی در بیمارستان شفای ساری شد، اظهار داشت: بسیاری از کارگران ساختمانی که در سطح شهرستان ساری مشغول فعالیت هستند فاقد بیمه هستند که در مواقع بروز حادثه دچار چالش‌های جدی می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به صدور کارت مهارت در فنی‌ و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: کارت‌های مهارتی که در فنی و حرفه‌ای ساری صادر می‌شود بدون ضابطه است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساری تاکید کرد: هر فردی برای دریافت کارت مهارت می‌تواند با یک امتحان ساده دارای کارت مهارت شود و به طبع آن بیمه تامین اجتماعی نیز بر اساس قانون برای دارندگان کارت مهارت فنی و حرفه‌ای بیمه نامه صادر می‌کند.

ربانی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در حال حاضر از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند شاغل در این بخش نیستند و حق کارگران ساختمانی ضایع می‌شود.

دبیر کانون کارگران ساختمانی استان مازندران در ادامه تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای برای صدور کارت مهارت برای کارگران ساختمانی از انجمن‌های صنفی استعلام بگیرد تا حق کارگران ساختمانی در این بخش ضایع نشود.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگران ساختمانی داری مهارت و شاغل در بخش کارگران ساختمانی به خاطر عدم همراهی فنی و حرفه‌ای فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند.

این مسئول حوزه کارگران ساختمانی استان مازندران در ادامه به همکاری تعدادی از ادارات فنی و حرفه‌‌ای سطح استان مازندران با انجمن‌های صنفی تاکید کرد: همکاری مناسب مسئولان فنی و حرفه‌ای شهرهای سوادکوه، زیراب، سوادکوه، بابل و تعدادی شهرهای دیگر منجر به صدور کارت مهارت برای کارگران ساختمانی شد.

وی گفت: در نشست‌های فصلی که با روسای سطح ادارات برای انجام بیمه کارگران ساختمانی داریم قول‌های مساعد برای صدور بیمه نامه داده می‌شود ولی وقتی پای عمل می‌رسد روسای ادارات خواهان دستور مدیر کل هستند.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه تاکید کرد: در صدور کارت مهارت برای کارگران ساختمانی از جانب فنی و حرفه‌ای در انجمن‌های صنفی استعلام صورت بگیرد تا جلوی بسیاری از سوء‌استفاده‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای کارگران ساختمانی طی دو روز آینده مشخص می‌شود، گفت: با روند صدور کارت مهارت امکان بیمه‌شدن کارگران ساختمانی واقعی بسیار اندک است.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول