اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس راه‌آهن ترکیه:

پروژه مرمره مهم‌ترین پروژه قرن حاضر در ترکیه است / تحقق رویای 150 ساله اتصال آسیا به اروپا

معاون رئیس راه‌آهن ترکیه گفت: پروژه مرمره از جمله پروژه‌های مهم قرن است که از طریق زیر دریا هم‌زمان با سالروز تاسیس جمهوری ترکیه رویای 150 ساله اتصال قاره آسیا به اروپا تبدیل به واقعیت و با خطوط ریلی به هم متصل می‌شوند.

پروژه مرمره مهم‌ترین پروژه قرن حاضر در ترکیه است / تحقق رویای 150 ساله اتصال آسیا به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایسمت دومان در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه عضو  UICدر جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخشی از خطوط ریلی ترکیه در دوره عثمانی ساخته شده است، اظهار کرد: پس از یک دوره از سال 1951 که توقفی در حمل و نقل ریلی ترکیه داشتیم، اکنون 10 سالی است که در ترکیه با رونق شبکه حمل و نقل ریلی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون در ترکیه نزدیک 3 هزار و 450 کیلومتر خط آهن وجود دارد، افزود: برای اینکه بتوانیم در زمینه خط آهن ترکیه بیشتر فعالیت کنیم پای خصوصی سازی را با تصویب مجلس به سرمایه گذاری در این بخش کشانده‌ایم.

قائم مقام راه آهن ترکیه تصریح کرد: با تصویب این قانون بخش خصوصی سازی در زمینه قطارها و حمل بار و مسافر وارد عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه این زیرساخت‌ها در دو بخش و در زمینه افزایش کیفیت بخشی راه آهن 9 برابر شده است، ادامه داد: سال 2013، نزدیک 4.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته است.

دومان با اشاره به اینکه با آغاز قطار سریع‌السیر، میزان راه آهن و حمل و نقل بار و مسافر افزایش یافته است، گفت: قطار آنکارا ـ قونیه که در سال 2011 توسط نخست وزیر ترکیه راه‌اندازی شد نزدیک به 2 میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است.

وی ادامه داد: سهم حمل و نقل مسافر نیز در این کشور 65 درصد افزایش پیدا کرده است و ایجاد خطوط قطار سریع‌السیر آنکارا ـ قونیه حدود یک ماه پیش افتتاح و این مسیر با قطار دو ساعت کاهش پیدا کرد.

قائم مقام راه آهن ترکیه گفت: اکنون حدود 3 هزار و 400 کیلومتر خطوط ریلی در این کشور در حال احداث است که مهم‌ترین آن خط اسکیشهیر ـ استانبول است که  با اجرای این پروژه استانبول به آنکارا متصل می‌شود.

وی با تاکید به اینکه قصد داریم در چشم‌انداز ترکیه، استانبول و آنکارا را به هم وصل کنیم، افزود: پروژه مرمره از جمله پروژه‌های مهم قرن حاضر در این زمینه است که از طریق زیر دریا و در روز 29 اکتبر هم‌زمان با سالروز تاسیس جمهوری ترکیه این رویای 150 ساله اتصال بین قاره آسیا با اروپا تبدیل به واقعیت و با خطوط ریلی به هم متصل می‌شوند.

دومان همچنین از بهره‌برداری 10  هزار ریل سریع‌السیر تا سال 2023 خبر داد و گفت: در آینده خطوط راه آهن کشور ترکیه به 26 هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند و در این راستا قطارهای پر سرعتی با سرعت 200 تا 250 کیلومتر در ساعت در این خطوط راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه 23 ایستگاه قطار سریع‌السیر در حال احداث است، افزود: از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 230 میلیون دلار سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کرده است که پس از بهره برداری 17 ساله به دولت واگذار می‌کند.

قائم مقام راه آهن ترکیه همچنین اضافه کرد: 7 هزار و 400 کیلومتر خط برقی را در ترکیه به پایان رسیده است.

انتهای پیام/63012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول