اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی:

توسعه شهر را فدای جناح‌بندی نکنیم

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد توانمند و ولایت‌مدار همه گرایشات سیاسی باید در شورا عضو باشند، گفت: توسعه شهر را فدای جناح‌بندی نکنیم.

توسعه شهر را فدای جناح‌بندی نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح ظهر امروز در نشست ضرورت‌ها توسعه شهر بیرجند که با حضور جمعی از جوانان و نخبگان در بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: همه جریانات سیاسی باید برای انتخابات شوراهای شهر و روستا برنامه‌ مدون بدون تعصبات جناحی و سیاسی داشته باشند و توسعه و آبادانی شهر را فدای بازی‌های سیاسی نکنند.

وی ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت استان باید تابلوهای سیاسی را کنار زد و برای اینکه منطقه و شهر خود را توسعه بدهیم و بسیاری از زیرساخت‌ها را فراهم کنیم ید واحده بود.

زیرساخت‌های فرهنگی شهر مطلوب نیست

این روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای با بیان اینکه شورای شهر جای وزن‌کشی سیاسی نیست، گفت: در همه جریانات سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل انسان‌های کارآمد و متعهد و مخلصی هستند که می‌توانند به شهر کمک کنند.

مداح که خود نویسنده مقاله‌های اجتماعی و فرهنگی در باب توسعه شهری است، افزود: به عنوان مثال شهر بیرجند به عنوان شهری فرهنگی شناخته می‌شود، اما زیرساخت‌های فرهنگی آن اصلا در شأن مردم مرکز استان نیست.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در دولت‌های نهم و دهم برای توسعه فرهنگ صورت گرفت، اما موازی‌کاری در این بخش مانع رسیدن به هدفی شد که اغلب طرح‌ها دنبال می‌کردند.

جای مراکز تفریحی در شهر خالیست

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: یکی از ایراداتی که به مسئولان از جمله شورای شهر وارد است نبود زیرساخت‌ها و مراکز تفریحی در داخل شهر است.

مداح افزود: نبود فرهنگ‌سرا، خانه سینما، خانه تئاتر، موسسه فرهنگی تاثیرگزار، سالن همایش بزرگ، مراکز تفریحی ویژه خانواده‌ها و مجتمع بزرگ تجاری و اداری از جمله انتقاداتی است که مردم مطرح می‌کنند که شورای آینده باید پیگیر آن باشد.

برنامه، طرح و ایده باید مدنظر مردم در انتخاب افراد باشد

این روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای گفت: انتقاد کردن راحت است اما داشتن برنامه و طرح و ایده مشکل و افرادی که انتخاب می‌شوند باید ایده‌ها نو داشته باشند و از مردم و صاحبنظران قبل از اجرای هر طرح مشورت بگیرند.

مداح متذکر شد: اگر به عنوان نمونه قبل از طراحی یک میدان و المان و یا هرگونه تغییر در معماری شهری با اهل فن مشورت کنیم قطعا بعد از اجرای طرح شهروندان اعتراض نمی‌کنند که مجبور شویم از تصمیم خود برگردیم.

وی اذعان داشت: در باب توسعه شهری باید جلسات مختلفی گذاشته شود و نقاط ضعف و قوت شوراهای گذشته بررسی و افراد با ایده و برنامه و پرنشاط و متدین را برای شورای دوره چهارم راهی پارلمان محلی کنیم.

انتهای پیام/2248/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول