اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی:

دلسوزان خراسان جنوبی از برخی تصمیم‌گیری‌ها نگرانند/گول ظاهر را نباید خورد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی با اشاره به برخی اتفاقات و رویدادهای استان گفت: دلسوزان استان از برخی تصمیم‌گیری‌ها نگرانند و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه به افکار عمومی هستند.

دلسوزان خراسان جنوبی از برخی تصمیم‌گیری‌ها نگرانند/گول ظاهر را نباید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح در نخستین نشست نقش نخبگان جوان در توسعه استان در بیرجند اظهار داشت: بعد از استان شدن خراسان جنوبی روند توسعه و آبادانی شتاب گرفت و چهره امروز استان با قبل از سال 83 اصلا قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی سال‌ها چوب مخالفت برخی افراد با استان شدن را خورد و بعد از اینکه منطقه متحول شد این افراد متوجه اشتباهات خود شدند اما حیف که باز هم عده‌ای بر مدیریت‌های دستگاه‌های اجرایی استان تکیه کردند که سابقه اجرایی کمی داشتند و هنگامی که تازه بر مدیریت مسلط شدند به پست‌ها بالاتر در خارج از استان ارتقا یافتند.
مدیر عامل انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی با بیان اینکه ما سال‌ها است از طرفی چوب تعصبات منطقه‌ای را می‌خوریم، تاکید کرد: عده‌ای از همین اختلافات منطقه‌ای به ویژه بین دو شهر سوءاستفاده می‌کنند و گاهی شاهد برخی انتصابات هستیم که مدیرانی ضعیف بر منصب‌ها تکیه می‌کنند.
مداح با انتقاد از عدم بسترسازی برای حضور نیروهای بومی در استان افزود: این مطلب به این جهت نیست که نیروهای غیر بومی استان ما همگی جزو مدیران ضعیف هستند اما حقیقت این است که عملکرد مدیران بومی بهتر بوده است.
وی تاکید کرد: در پاره‌ای موارد نیز شایعات و حاشیه‌سازی‌ها برای مدیران بومی مشکل‌ساز شده و متاسفانه فکر مدیران را به جای اینکه به کار و تلاش باشد به حاشیه برده است.
مدیر عامل انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی در پاسخ به این سؤال که حال نقش بزرگان استان و دلسوزان و نیروهای متعهد در این بین چیست، تاکید کرد: بنده کمتر از آنی هستم که بخواهم برای نیروهای دلسوز بومی استان تکلیف تایید کنم، اما انتظار این است که در مقابل برخی جابجایی‌ها و اقدامات موضع جدی بگیرند.
مداح اظهار داشت: البته با شناختی که از مسئولان استان دارم اطمینان دارم مشاوران خوبی ندارند، در غیر این صورت تصمیمات خوبی اتخاذ می‌کردند.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد برخی شایعات مبنی بر اختلاف بین مسئولان ارشد استان در تصمیم‌گیری‌ها اضافه کرد: همانطور که خود گفتید شاید یک شایعه است، اما تا آنجا که بنده در جریان هستند از برخی جابه‌جایی‌ها نیروهای بومی و تشکل‌های ارزشی گله دارند که اغلب به حق است.
مدیر عامل انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال برخی دوستان دلسوز در استان معتقدند برای انتصاب‌ها با آنان مشورت نمی‌شود که اگر چنین چیزی باشد باید اصلاح شود و یا حداقل برخی انتصابات با توجیهات قوی باشد.
مداح در پاسخ به این سؤال که چرا رسانه‌های استان از برخی انتصاب‌های منصوب به جریان خاص پرده بر نمی‌دارند، افزود: این موضوع در کل کشور مشهود است و در خراسان جنوبی هم بر اساس اعلام بزرگان استان دیده می‌شود قطعا بزرگان استان موضع جدی خواهند گرفت.
وی افزود: امروز تعدادی از مسئولان استان شاید در ظاهر شعار حمایت از رهبری بدهند اما راه دیگری می‌روند که باید مراقب بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول