اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

توجه به توسعه میادین نفت فلات قاره

استاندار هرمزگان گفت: توسعه میادین نفت فلات قاره در دستور کار است.

توجه به توسعه میادین نفت فلات قاره

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی صبح امروز در نشستی که به منظور حل مشکل بندرگاه نخیلو برگزار شد با تاکید بر رفع موانع پیش روی این پروژه اظهار داشت: مجوز ساخت بندرگاه نخیلو صادر شده و سازمان بنادر باید هر چه سریعتر به دنبال صدور مجوز بهره برداری از این بندرگاه باشد.

وی با اشاره به اشتغالزایی ایجاد شده در نتیجه به بهره‌برداری رسیدن این پروژه افزود: با به بهره‌برداری رسیدن بندر نخیلو شاهد فراهم شدن فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی خواهیم بود که در این راستا استفاده از نیروهای بومی منطقه مورد تاکید است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: برای پیش راه‌اندازی بندر نخیلو و پشتیبانی‌های لازم از منطقه لاوان، برنامه‌ریزی برای تامین نیازمندی‌ها و امکانات لازم گمرکی برای بندر نخیلو انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از زیرساخت‌های نفتی اضافه کرد: بحث نفت یک بحث ملی و مردمی است و برای تقویت زیرساخت‌های این حوزه باید با اهداف جدی و کلان از نگاه اداری و بخشی پرهیز کرد.

عزیزی با بیان اینکه پشتیبانی از استخراج و بهره‌برداری بهینه از منابع نفتی فلات قاره در اولویت قرار دارد، ابراز داشت: حوزه نفت و گاز از جمله بحث‌های حیاتی و مهم است که باید بهره‌برداری از آن بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای کمک به صنعت نفت باید از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده شود، تصریح کرد: با پشتیبانی از جایگاه نفت شاهد تحول اقتصادی در کشور و منطقه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب در لاوان یادآور شد: مجموعه لاوان در تحولات اقتصادی غرب استان و حتی منطقه جنوب کشور نیز نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی در پایان از پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس، گاز کیش، طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس، نفت و گاز سرخون و ... نیز به عنوان تحولات بزرگ نفتی در استان هرمزگان نام برد.

بندرگاه نخیلو در فاصله 14 کیلومتری جزیره لاوان، این بندرگاه دارای موقعیت استراتژیک و استثنایی برای لجستیک منطقه لاوان و سکوهای نفتی در این منطقه است که با افتتاح آن دسترسی به جزیره و میادین نفتی و گازی آن به آسانی امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول