اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان:

بدحجابی موجب سرافکندگی ما در برابر شهدا شده است

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: حجاب مسئله‌ای اسلامی و ضرورت دین است که امروز رواج بدحجابی در جامعه موجب سرافکندگی ما در برابر شهدا شده است.

بدحجابی موجب سرافکندگی ما در برابر شهدا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی بعدازظهر امروز در نخستین شورای فرهنگی عمومی استان همدان در سال جاری با اشاره به اینکه بنده کمتر توفیق حضور در این شورا را دارم، اظهار داشت: آنچه امروز موجب حضور بنده در شورای فرهنگ عمومی شده، مسئله حجاب و عفاف است.

وی، بی‌حجابی و بدحجابی موجود در جامعه را موجب سرافکندگی در مقابل شهدای انقلاب و دفاع مقدس خواند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه حجاب مسئله‌ای اسلامی و ضرورت دین است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در زمینه بدحجابی مقصرند.

وی، رعایت و توجه به امر حجاب را واجب شرعی دانست و گفت: با توجه به اینکه مسئله حجاب در آیات و روایات ما بسیار مورد تأکید است، باید توسط روزنامه‌ها، صدا و سیما، حوزه علمیه و نهاد‌های اثرگذار تبیین شود.

موسوی‌اصفهانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پوشش نامناسب برخی زنان مانند لباس‌های زننده و کوتاه، عنوان کرد: بدحجابی به بازار همدان که مرکز تدین است نیز رسوخ کرده و عده‌ای از دختران در کنار پسران اقدام به لباس‌فروشی می‌کنند.

وی با اشاره به حجاب در دوره‌های قبل از نظام اسلامی در ایران اظهار کرد: در زمان رضاشاه با وجود اعلام کشف حجاب، چنین نبود و زنان با اعتصاب به کشف حجاب، در خانه‌ها ماندند و از حجاب خود صیانت کردند.

*همدان دومین استان در زمینه طلاق

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با اشاره به اینکه استانداری قدرت بسیاری در برخورد با هنجارشکنی‌ها دارد، افزود: در مواجهه با مشکلات این چنینی ابتدا باید اخطار عمومی داده شود، در صورت عدم تمکین، مجوز کسب هنجارشکن لغو و در صورت تکرار مجدد مجوزش باید باطل شود.

وی ادامه داد: در این زمینه نباید بگویند قانون نداریم، چراکه در قانون برخورد با مفاسد آورده شده است.

موسوی‌اصفهانی با انتقاد از عملکرد برخی از ادارات استان در برخورد با بی‌حجابی گفت: مدیرکل‌های ما به عنوان مسلمان، با خدمت در جامعه اسلامی نباید نسبت به این مسئله بی‌اعتنا باشند؛ بلکه باید در صورت بی‌اعتنایی برکنار شوند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق نیز اظهار کرد: همدان دومین شهر دارای آمار طلاق است که یکی از علت‌های آن بی‌حجابی است که باید در حد توان نسبت به مقابله با آن پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان در پایان سخنانش با تأکید به برخورد قاطع مسئولان با بدحجابی یادآور شد: برای انجام کارهای فرهنگی باید به دانشگاه‌ها ورود کنیم و در این راستا حوزه‌های علمیه نیز آمادگی دارند که برای تذکر لسانی به بدحجابان وارد عمل شوند.

انتهای پیام/89003/ذ‎30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول