اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز تاکید کرد

تاثیر پیگیری دانشجویان بسیجی برای وضعیت کارتون‌خواب‌ها

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز بر تاثیر پیگیری دانشجویان بسیجی در وضعیت کارتون‌خواب‌ها تاکید کرد.

تاثیر پیگیری دانشجویان بسیجی برای وضعیت کارتون‌خواب‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رمضان امینی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نگه‌داری، درمان و کاهش آسیب «احیا»، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری شیراز، برای تعمیرات و تجهیز این مرکز 200 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی افزود: 74 درصد از این متکدیان معتاد بوده و 70 درصد از این تعداد از مناطقی غیر از استان فارس هستند که وجود این افراد در سطح شهر، علاوه بر آسیب بر سیمای شهر، ناهنجاری‌های اجتماعی به دنبال داشت و به همین علت، نیاز به ساماندهی و جمع‌آوری این افراد بیش از پیش احساس شد.

امینی با اشاره به 9 هزار متکدی که شهرداری در سال گذشته از سطح استان فارس جمع‌آوری کرده است، بیان داشت: باید بحث اشتغال این افراد جدی گرفته شود و طبق اصل 55 شهرداری‌ها، ما کار جمع‌آوری و کمک به این افراد را انجام داده‌ایم و نیاز به برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل هرچه بیشتر برای بازگرداندن سلامتی این افراد است.

این مسئول در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر تاثیر پیگیری‌های دانشجویان فعال در امور مربوط به کارتون‌خواب‌ها و متکدیان، بیان داشت: پیگیری این دانشجویان در این امر، تعیین کننده و در سرعت بخشیدن به امور مربوط به متکدیان تاثیر داشت.

رمضان امینی افزود: ایران ما کشوری ا‌ست که با ورود مردم در اداره امور، کار‌ها به بهترین شکل انجام می‌شود و تجربه نشان داده است که با ورود مردم، امور به خوبی به پیش می‌روند.

در ادامه این مراسم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی، فضای فیزیکی این مرکز را تهیه کرده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تامین پرسنل را به عهده داشته است، همچنین این دانشگاه هر ماه 10 میلیون تومان به هزینه‌های درمانی کمک می‌کند.

افشین امینی با اشاره به این‌که پس از تائید روان‌پزشک، معتادان از این مرکز مرخص می‌شوند، افزود: باید در نظر داشت که این مرکز برای شیراز کافی نیست اما تاثیری فوق‌العاده داشته است، همچنین ما برای بیمارانی که در این مکان از خدمات درمانی استفاده می‌کنند، برنامه‌ای بلندمدت داریم و با تشکیل پرونده‌های الکترونیکی، می‌توانیم مادام‌العمر، پیگیر سلامت این افراد باشیم. 

به گزارش فارس، مرکز نگه‌داری، درمان و کاهش آسیب «احیا» با گنجایش 200 نفر در اسفند ماه سال گذشته افتتاح شد و هم‌اکنون 87 بیمار در آن به سر می‌برند.

برای راه‌اندازی این مرکز، بالغ بر 350 میلیون تومان از جانب این ستاد هزینه شده و قرار است تا پایان نیمه نخست امسال، ساختمانی اجاره و به بانوان متکدی اختصاص داده شود.

در این مراسم از هیچ‌یک از دانشجویان فعال در زمینه ساماندهی به امر متکدیان و معتادان شهر، دعوت نشده بود.

انتهای پیام/2448/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول