اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس جمهور صورت می‌گیرد

افتتاح پروژه سه‌جانبه ریلی بین ایران، ترکمنستان و قزاقستان

مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه UIC گفت: 21 اردیبهشت ماه امسال پروژه سه‌جانبه ریلی بین ایران، ترکمنستان و قزاقستان توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه سه‌جانبه ریلی بین ایران، ترکمنستان و قزاقستان

عباس نظری در حاشیه یازدهمین اجلاس رؤسای راه‌آهن‌های خاورمیانه عضو UIC در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اصفهان با اشاره به خطوط ریلی ایران با کشورهای همسایه اظهار کرد: کشور ایران 10 هزار کیلومتر خطوط ریلی مشترک با کشور‌های آسیای میانه از طریق مرز سرخس، کشورهای اروپایی از طریق خلیج فارس و هندوستان و پاکستان از طریق زاهدان دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال گسترش این ارتباط ریلی با سایر کشورها هستیم، افزود: پروژه‌های اجرایی مختلفی نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد که خطوط ریلی کشور افغانستان به عراق یکی از این پروژه‌ها است.

مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه UIC تصریح کرد: 21 اردیبهشت ماه نیز پروژه سه‌جانبه ریلی بین کشورهای ایران، ترکمنستان و قزاقستان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه نیز 900 کیلومتر سد ساخته می‌شود، ادامه: با بیانیه رئیس جمهور و اراده سه کشور نام برده این پروژه به دست رئیس جمهور ایران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول