اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

رشد 20 درصدی برداشت غلات فردوس در سال جاری

رئیس جهاد کشاورزی فردوس از رشد 20 درصدی برداشت غلات نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

رشد 20 درصدی برداشت غلات فردوس در سال جاری

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: شهرستان فردوس دارای 2 هزار و 750 هکتار سطح زیر کشت غلات شامل گندم و جو است.

وی گفت: برداشت جو از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه دارد و هم اکنون فصل برداشت غلات در مناطق گرمسیری شهرستان فردوس آغاز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس بیشترین نوع جو برداشتی در این شهرستان را متعلق به انواع والفجر و ریحان دانست و افزود: محصول گندم نیز در دو نوع روشن و قدس از مزارع شهرستان فردوس برداشت می‌شود.

غلامی با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع گندم و جو در شهرستان فردوس، تصریح کرد: نحوه خرید گندم، ضدعفونی کمباین‌های مهاجر قبل از ورود به مزارع و تامین به موقع سوخت کمباین‌ها از جمله مواردی است که قبل از فصل برداشت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی نرخ برداشت کمباین‌ها به ازای هر ساعت کارکرد مفید را 39 هزار تومان و نرخ برداشت دروگرها با تامین نرخ از سوی کشاورز را به ازای هر ساعت کار مفید 16 هزار تومان اعلام کرد.

رئیس جهادکشاورزی فردوس یادآور شد: در سال جاری 5 هزار تن جو و 1800 تن گندم در شهرستان فردوس برداشت می‌شود که این رقم نسبت به سال گذشته از رشد 20 درصدی برخوردار است.

غلامی وضعیت مطلوب آب‌ و هوایی و پراکنش مناسب باران در فصل داشت غلات را مهمترین علل افزایش سطح تولید این محصولات در سال جاری برشمرد.

کشاورزان با پرداخت زکات محصولات خود را بیمه کنند

وی با اشاره به برکات و ثمرات پرداخت زکات، گفت: کشاورزان با پرداخت زکات، محصولات کشاورزی خود را بیمه و از امراض و آفات دور نگه دارند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس افزود: نزدیک به 70 درصد اراضی زیر کشت گندم و جو توسط کمباین، 20 درصد توسط دروگرها و 10 درصد نیز به صورت دستی برداشت می‌شود.

انتهای پیام/69007/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول