اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد

پیشرفت 95 درصدی عملیات ساخت حوض‌های تعمیر کشتی در ایزایکو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از پیشرفت فیزیکی 95.44 درصدی عملیات احداث دو حوض تعمیر کشتی‌های اقیانوس‌پیما در منطقه ویژه کشتی سازی (ایزایکو) خبر داد.

پیشرفت 95 درصدی عملیات ساخت حوض‌های تعمیر کشتی در ایزایکو

عبدالمجید عبدلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به تعداد طرح‌های مهر ماندگار سازمان، صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: به عنوان نمونه فاز یک شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با تولید 18 میلیون تن آهن اسفنجی در منطقه خلیج فارس یکی از این طرح‌هاست که با پیشرفت صد در صدی طی ماه‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فاز یک این پروژه شامل احداث دو واحد تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس و به ظرفیت یک میلیون و 856 هزار تن با سرمایه‌گذاری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال و اشتغال 800 نفر در آذرماه سال گذشته به بهر‌ه‌برداری رسید.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: همچنین شرکت پترو صنعت گامرون طرح تولید فرمالین، پارافرمالدئید، هگزامین نیز از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار این حوزه است که توسط معاون اول رئیس جمهوری در اسفندماه 91 با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ بر 100 میلیون درهم و 225 میلیارد ریال و اشتغال 100 نفر به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین گفت: فاز نخست شرکت عظیم گسترش هرمز نیز که به احداث حوض‌های خشک و کارگاه‌های صنعتی در منطقه ویژه کشتی‌سازی اختصاص دارد نیز در مرحله تست نهایی و در دست اجرا قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: طرح احداث حوض‌های خشک و کارگاه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های حملLNG  و نفتکش‌های VLCC متشکل از دو حوض تعمیرات به ابعاد 14.5 در 80 در 375 متر و حوض نوسازی به ابعاد 145 در 80 در 475 متر و کارگاه‌های مختلف که در فاز نخست با اولویت بهره‌برداری از دو حوض تعمیرات و نوسازی برای تعمیر انواع شناورها با سرمایه‌گذاری بالغ بر 443 میلیون دلار و با اشتغال سه هزار و 169 نفر در حال اجراست.

به گفته عبدلی‌زاده، پیشرفت فیزیکی پروژه آبگیری دو حوض تعمیرات و نوسازی برابر با 95.44 است.

وی ادامه داد: در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز طرح افزایش ظرفیت اسکله تخلیه و بارگیری یکی دیگر از پروژه‌های مهر ماندگار است که در مرحله سیویل که مرتبط با تخلیه و بارگیری است 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول اضافه کرد: توسعه اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه با هدف افزایش توان عملیات مواد فله معدنی، احداث دایک سنگی لایروبی و استحصال زمین از دریا، بخش سیویل آن با سرمایه گذاری بالغ بر 420 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

عبدلی‌زاده گفت: فاز یک مرکز لجستیک در بندر شهید رجایی شامل جمع‌آوری آب‌های سطحی (اجرای کانال بتنی) به طول سه هزار متر در سطح 28 هکتار، انبار کانتینری رو باز به مساحت پنج هکتار با کف سازی «پی ورس»، احداث سوله با دهانه 60 متر به مساحت 9 هزار مترمربع، احداث خطوط آتش‌نشانی، آب و فاضلاب نیز از دیگر طرح‌های مهر ماندگار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: در این طرح احداث خطوط آتش‌نشانی، آب، فاضلاب و روشنایی محوطه و احداث ساختمان اداری به میزان 50 درصد با سرمایه‌گذاری بالغ بر 148 میلیارد ریال، طبق اعلام متقاضی به علت کمبود نقدینگی و عدم تامین اعتبار، پروژه از شهریور ماه سال‌جاری به صورت نیمه تعطیل بوده است.

عبدلی‌زاده افزود: در رابطه با این طرح جهت استحضار شرکت مذکور فاقد مجوز از این سازمان بوده و دارای سوابقی در این سازمان نیست.

این مسئول با بیان اینکه یک طرح مربوط به ساخت و تولید تاندون و لیگامان در منطقه آزاد کیش نیز از دیگر طرح‌های مهر ماندگار حوزه صنعت و معدن و تجارت هرمزگان به شمار می‌رود، یادآور شد: با عنایت به استقرار طرح در منطقه آزاد کیش و با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته اطلاعاتی به سازمان ارسال شده است و ظاهرا پروژه به اتمام و بهره‌برداری شده است.

انتهای پیام/88001/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول