اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

تخریب چهره در انتخابات گناه است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: نفی دیگران یا مطرح کردن ایرادات آنها و تخریب چهره در مجامع عمومی گناه است.

تخریب چهره در انتخابات گناه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دستورات اهل بیت(ع) و روایات به‌ جا مانده از آنها برای هدایت همه انسان‌ها هستند اظهار کرد: درس زندگی را تنها با استفاده از چنین سخنانی می‌توان آموخت.

وی افزود: قانون الهی بر آفرینش همه موجودات به صورت زوج است؛ انسان‌ها هم دارای دو جسم مادی و روحانی هستند که روح بر جسم مادی برتری‌هایی دارد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر موجود بنابر توانایی‌های خود دارای ارزش است خاطرنشان کرد: نقص و عیب در هیچ آفریده‌ای وجود ندارد هرچند ممکن است در مقایسه با دیگر موجودات کمبودهایی در برخی از آنها دیده شود.

وی ادامه داد: همه احکام و دستورات دینی بر مبنای این حقیقت استوارند که انسان‌ها از عهده آن برآیند و برای جنس زن و مرد هم تکالیفی متفاوت بر اساس توانایی‌هایشان تعیین شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: دنیا مزرعه آخرت است و بندگان باید به گونه‌ای زندگی کنند که نامه اعمالشان در روز قیامت در دست راستشان قرار گیرد یعنی جزو بهشتیان و سعادتمندان باشند چرا که ذره‌ای از کارهای خوب و بد آدمی از حساب و قلم الهی دور نمی‌ماند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر انسان در درون خود نیرویی دارد که خیر و شر و خوب و بد را تشخیص می‌دهد بیان داشت: بیشتر کارهای بد و نیک از این طریق قابل تشخیص هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات و ضرورت پرداختن به این مسئله به صورت صحیح اشاره و ابراز کرد: لازم است هنجارهای اخلاقی در این صحنه به درستی مشخص و رعایت شوند، غیبت و تهمت به دیگران تنها بار گناه آدمی را زیاد می‌کند و سودی به حال کسی ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: هر نامزد یا گروه طرفدار یک کاندیدا باید تنها ویژگی‌های مثبت خود را بگویند و نقد صحیح را در پیش بگیرند؛ نفی دیگران یا مطرح کردن ایرادات آنها و تخریب چهره در مجامع عمومی گناه است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات گفت: وظیفه همه اقشار جامعه این است که بر اساس رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید معیارهای صحیح انتخاب اصلح را بشناسند و بر همان اساس فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول