اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

حضور حداکثری مردم در انتخابات بر مقبولیت نظام در جهان خواهد افزود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در صحنه‌های سیاسی، خصوصاً صحنه انتخابات که پیش‌رو است بر مقبولیت نظام اسلامی در جهان خواهد افزود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات بر مقبولیت نظام در جهان خواهد افزود

مصطفی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، مهم‌ترین وظیفه مردم و مسئولین را تلاش برای جذب و حضور گسترده مردم در انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: مشارکت هر چه بیشتر و حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب ثبات اسلام و انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه حضور پرشور و حداکثری مردم در صحنه‌های سیاسی و خصوصاً صحنه انتخابات که در پیش‌رو است بر مقبولیت نظام اسلامی در جهان خواهد افزود، تصریح کرد: انتخابات در ایران اسلامی که مشارکت مردم را برای سرنوشت خود رقم می‌زند از مصادیق حضور مردم در عرصه سیاسی و مشارکت در تعیین سرنوشت خود و کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مقبولیت نظام را در عرصه‌های بین‌المللی به رخ خواهد کشاند.

مشایخی انتخابات را اوج حماسه سیاسی دانست که تحقق آن را با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و به همراه کارآمدی مسئولان دست یافتنی دانست، همچنین از حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به معنای مقابله با تحریم‌ها و مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن یاد کرد و عبور از تحریم‌ها را آغاز حماسه‌سازی در حماسه اقتصادی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی نیازمند به کارگیری نیروهای کارآمد و متعهد است.

مشایخی سه رکن اساسی هر حکومت را مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی آن نظام دانست و با توجه به اینکه حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است و مشروعیت آن نیز بر ولایت فقیه استوار است، تصریح کرد: در هر حکومتی که این سه رکن وجود داشته باشد به پایداری و انسجام آن حکومت کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: حکومت‌های غیردینی مشروعیت خود را از قانون اساسی می‌گیرند و حکومت جمهوری اسلامی چون حکومتی دینی است، مشروعیت خود را از ولایت فقیه می‌گیرد.

مشایخی کارآمدی را از ارکان حکومت مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود که هر اندازه کارآمدی در حکومت اسلامی بیشتر باشد به همان میزان مشروعیت و مقبولیت نظام افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/87002/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول