اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

توجه به تکلیف‌محوری در انتخابات حیاتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: تأکید به تکلیف‌محوری و وظیفه‌محوری به جای جریان‌محوری در انتخابات حیاتی است.

توجه به تکلیف‌محوری در انتخابات حیاتی است

علیرضا رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای سیاسی بر اساس رأی و دیدگاه مردم شکل گرفته که برگزاری انتخابات متعدد در کشور مؤید این مطلب است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: سه دهه حیات انقلاب اسلامی مبین این است که این حکومت یک نظام مردم‌سالار دینی مبتنی بر انتخابات و رأی مردم است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به کلام گهربار امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات است، گفت: نقش دانشگاه و دانشگاهیان در تعیین سرنوشت و بالندگی حیات سیاسی جامعه همواره نقش مهم و مؤثری بوده است.

وی ادامه داد: محیط دانشگاه مبتنی بر نگرش علمی و بررسی مسائل و موضوعات مختلف با ویژگی‌های نقادانه و موشکافانه اهمیت قابل توجهی دارد.

رضایی تصریح کرد: مجموعه تحولات نیم قرن اخیر در تاریخ سیاسی  و اجتماعی ایران، نمایانگر نقش مؤثر و تأثیرگذار دانشگاه در بیداری سیاسی  و اجتماعی جامعه بوده و بنابراین مقطع کنونی نظام نیز جدا از سایر ادوار تاریخ نیست.

وی ابراز داشت: به نظر می‌رسد در شرایط حاضر که نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته دستاوردهای سترگ علمی فرهنگی و سیاسی را کسب کند؛ این اهمیت، صدچندان می‌شود و به همین دلیل آماج بسیاری از تهدیدات و مخاطرات جدی واقع شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: حضور شاداب دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان در روزهای منتهی به انتخابات تأثیر بسزایی دارد، به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با توجه به جایگاه ارزنده دانشگاهیان بر آن است تا فضای مناسب و مطلوبی را برای تعامل و تلاش تمام جناح‌های سیاسی و ‌نقد و بحث برنامه‌های هر یک از کاندیداها را فراهم آورد.

وی گفت: این واحد دانشگاهی با توجه به سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور از هیچ جناح سیاسی حمایت نمی‌کند ولی گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است و مبنای فعالیت خود را برای مشارکت حداکثری خواهد گذاشت.

رضایی اظهار داشت: در راستای شکل‌گیری فضای مناسب نقادی و مناظره این دانشگاه با رعایت کامل قوانین در قالب تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاهیان از همه احزاب و جناح‌های سیاسی دعوت می‌شود تا با برنامه‌ریزی مدون و اخذ مجوزهای لازم در این دانشگاه حضور یافته و با ارائه برنامه‌ها ضمن رعایت احترام متقابل و اخلاق انتخاباتی برای نامزد خود و سایر رقبا به ارائه دیدگاه‌های خود بپردازند.

وی تأکید کرد: بر همین اساس امیدواریم تا دانشگاه آزاد اسلامی همدان همواره فضایی آرام، مناسب و بی‌طرفانه، برای همه احزاب را فراهم کرده و در این انتخابات نیز بتواند بستر مناسبی را برای فعالیت احزاب و بیان رویکردها و دیدگاه‌های آن‌ها ایجاد کند تا شاهد مشارکت حداکثری با یک بینش صحیح باشیم.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول