اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) صورت گرفت

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان اردبیل به هتک حرمت مرقد حجربن عدی

همزمان با سراسر کشور تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه اردبیل در هتک حرمت به صحابه رسول‌الله حجربن عدی صورت گرفت.

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان اردبیل به هتک حرمت مرقد حجربن عدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این تجمع اعتراض‌آمیز که عصر امروز و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر وهابی در مسجد میرزا علی‌اکبر در اردبیل صورت گرفت، طلاب و روحانیان استان اردبیل اقدام سخیف وهابیت تکویری را در اهانت به مرقد مطهر صحابه رسول‌الله و علی (ع) محکوم کرده و از مجامع جهانی و بین‌المللی خواستند با عوامل فریبکارانه در این زمینه برخورد کنند.

در این مراسم، رئیس حوزه علمیه استان اردبیل در سخنانی با یادآوری اینکه دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی نسل‌کشی شیعیان و بر هم زدن آرامش در جهان اسلام هستند، گفت: مسلمانان نباید فریب تفکرات مزدوران وهابی و سلفی‌ها را بخورند، چراکه آنها امروز تلاش می‌کنند تا به هر نحوه ممکن ضربه‌ای به ساحت شیعیان و سنی‌ها وارد کنند.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی به شخصیت بی‌نظیر حجربن عدی براساس کتاب‌های معتبر اشاره کرد و افزود: این شخصیت هم مورد احترام اهل سنت و هم اهل تشیع بوده، اما امروز به گونه‌ای القا می‌کنند تا این شخصیت را شخصیتی افراطی لقب داده و سنی‌ها را علیه شیعیان تحریک کنند.

وی با یادآوری اینکه در جهان اسلام چنین اندیشه‌ها و تفکراتی که بخواهند شخصیت ارزشمند و صحابه پیامبر و علی (ع) را زیرسئوال ببرند، حرکت استیصالی دشمنانی است که در برابر برهان و دلیل اندیشمندان و متفکران جهان اسلام تسلیم شدند.

استکبار در صدد به راه انداختن جنگ مذهبی در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای جنایت زالو صفتان قرن معاصر را در اهانت به مقدسات اسلامی یادآور شده و اعلام کردند: وهابی تکویری و سلفی‌های مزدور صفت با حمله به قبر شریف حجربن عدی سعی کردند، بار دیگر قلب مسلمانان را خدشه‌دار کنند اما قطعاً از حرکت و اقدام خود هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دشمنان اسلام به ویژه ضلع شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس با تحریک قومیت‌ها و گروه‌های مختلف ضد اسلامی سعی می‌کنند، جنگ تمام عیار را در منطقه به راه‌اندازند که باید حاکمان کشورهای عربی به ویژه عربستان، قطر و ترکیه به هوش باشند و وارد منطقه مین‌گذاری شده نظام استکباری افن نشوند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: کسانی که به چنین جنایت‌های بی‌رحمانه دست زدند قطعاً در برابر این ملت خجالت زده هستند و روزی به سزای اعمالشان می‌رسند.

شخصیت‌ها، علما و برجستگان استان اردبیل نیز در بیانیه‌های مختلف اهانت و جسارت به یار با فضیلت نبی مکرم اسلام و حضرت علی (ع) را محکوم کرده و تخریب آرامگاه مطهر حجربن عدی را نشانی از جهل قرن معاصر یاد کردند.

انتهای پیام/62002/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول