اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

تجمع تاکسی‌داران همدانی به دلیل نرخ‌گذاری غیر کارشناسی

تاکسی‌داران چرخشی شهر همدان به دلیل نرخ‌گذاری غیر کارشناسی شورای شهر همدان دست به اعتصاب زدند.

تجمع تاکسی‌داران همدانی به دلیل نرخ‌گذاری غیر کارشناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح شنبه هر رهگذری که از میدان جهاد همدان عبور کرد با حجم زیادی از تاکسی‌های زرد رنگی که همه محوطه این میدان را اشغال کرده بودند مواجه می‌شد که از سوار کردن مردم و مسافرانی که برای رسیدن به محل کار در ایستگاه بودن خودداری می‌کردند.

تعداد شهروندانی که برای سوار شدن در ایستگاه میدان جهاد به میدان امام منتظر تاکسی بودند به شدت از عدم سوار کردن مردم از سوی رانندگان تاکسی عصبی شده بودند که به موقع به سر کار و محل کسب و مرکز شهر نمی‌رسیدند.

با حضور در بین رانندگان تاکسی که به نشانه اعتراض صبح روز اول هفته، دست از کار کشیده بودند صحبتی کردیم تا چرایی و چگونگی و دلیل این اعتصاب را جویا شویم.

یکی از رانندگان که حدود 23 سال سابقه در صنف تاکسی‌دار دارد از عدم توجه مطلوب به این قشر به شدت گلایه داشت و معتقد بود که طی دو سال اخیر با حجم گرانی که از لوازم یدکی خودرو در بازار مواجه هستیم اصلا مسئولان سازمان تاکسیرانی به فکر رانندگان که حجم بالایی از بار ترافیکی شهر را بر دوش دارند نیستند.

وی با اشاره به اینکه پنج‌شنبه از طریق پخش اطلاعیه از طرف سازمان نرخ تاکسی‌های گردشی همدان اعلام شده که از اکثر مسیرها شاهد افزایش نرخ 50 درصدی هستیم اما در یکی از مسیرهای پرتردد که هر روزه با ترافیک بالایی روبرو است تنها 25 درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام نرخ جدید مسیر میدان امام تا میدان جهاد که در سال گذشته 200 تومان بوده،250 تومان اعلام شده است و این در حالی است که در اکثر مسیرهای مشخص شده برای تاکسی‌های خطی یا گردشی شاهد افزایش نرخ 50 درصدی هستیم.

یکی دیگر از رانندگانی که سعی می‌کرد خیلی آرام و منطقی با خبرنگار فارس صحبت کند اعتقاد داشت که استهلاک در مسیر میدان جهاد تا میدان آرامگاه و میدان امام به جرأت دو برابر مسیرهای دیگر است به دلیل شلوغی که در این خیابان وجود دارد هر سه روز یکبار مجبور به تعویض دیسک و صفحه کلاج هستیم و این افزایش نرخ اصلاً جوابگوی هزینه‌های مستهلک شدن وسایل و لوازم خودرو نیست.

وی وجود تعداد بیش از اندازه و تمرکز ساختمان پزشکان شهر همدان در میدان آرامگاه و خیابان بوعلی و همچنین مرکز خریدی که در حد فاصل میدان امام تا میدان جهاد وجود دارد را باعث ازدحام و شلوغی جمعیت دانست که تعدد مسافر را به همراه داشته و دارد.

این تاکسی‌دار عدم وجود پول خرد در بازار را از بزرگترین مشکل و معضل کارکنان این صنف اعلام کرده و معتقد است که هر وقت کرایه یک مسیر 150 یا 250 تومان باشد وقت مسافر و راننده برای جور کردن مابقی پول و کرایه هدر می‌رود.

به گفته اکثر این رانندگان هزینه صدور و تمدید کارت‌شهری در سازمان تاکسیرانی در شهرهای دیگر کمتر از 100 هزار تومان است اما در همدان به غیر از درگیرهای چهار تا پنج روزه در ادارات برای اخذ تأییدیه‌های لازم در شهر همدان مبلغ 250 هزار تومان برای این مورد از رانندگان گرفته می‌شود.

شاید امروز به بهانه این اعتصاب صبحگاهی رانندگان تاکسی در شهر همدان گوشه‌ای از دل پر درد این قشر زحمت‌کش را شنیدم و بر حسب وظیفه و رسالت خبرنگاری منعکس شد اما قطعاً مشکلات و معضلات این رانندگان که در سرما و گرما برای جابجایی مسافران و شهروندان همدانی در تلاش هستند بیشتر از این گزارش است و می‌طلبد که مسئولان سازمان تاکسیرانی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بیشتر برای رفاه و رفع مشکلات این عزیزان تلاش مضاعفی را داشته باشند.

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول