اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بهار خبر داد

رشد 4 برابر کمک خیران مدرسه‌ساز شهرستان بهار

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار از رشد چهار برابری کمک‌های خیران مدرسه‌ساز شهرستان بهار خبر داد.

رشد 4 برابر کمک خیران مدرسه‌ساز شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی بعدازظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه، موفق و ایثارگر این شهرستان اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی مدارس خاص، تعمیر و تجهیز مدارس موجود و نوسازی مدارس فرسوده طی چند سال اخیر به خصوص سال گذشته، حاکی از کمک همه‌جانبه خیرین مدرسه‌ساز شهرستان دارد.

وی ادامه داد: نزدیک به 300 نفر از این خیران را معلمان و فرهنگیان مجموعه آموزش و پرورش خود شهرستان تشکیل می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار افزود: کسب رتبه نخست فعالیت‌های سوادآموزی در استان، رتبه نخست شورای آموزش و پرورش، رتبه برتر احداث و راه‌اندازی مدارس خاص، رتبه برتر اجرای پروژه‌های مهر سند تحول بنیادین، کسب 32 رتبه برتر در جشنواره خوارزمی و رشد دو برابری کسب مقامات برتر در مسابقات قرآنی توسط این مجموعه حاصل تلاش‌ها و همکاری‌های معلمان و مدیران شهرستان است.

وی ادامه داد: هفته گرامیداشت مقام معلم فرصت مناسبی برای پاسداشت زحمات، ایثارگری‌ها و تلاش‌های جبران‌ناپذیر این مقام گرانقدر برای کسب تمام افتخارات و پیشرفت‌های نظام آموزش، تعلیم و تربیت است.

زارعی تصریح کرد: اگر جایگاه و مقام معلمان به خوبی در جامعه تبیین شود و اعتبار و ارزش معلمان به خوبی در جامعه درک شود، جامعه به سوی رشد، توسعه، آرامش روحی و روانی و نشاط به پیش می‌رود.

وی تأکید کرد: امروز دانشمندان ما با وجود کمبودها و مشکلات توانسته‌اند در راه اعتلای نظام، گام‌‌های مهم و بزرگی بر‌‌‌دارند و با علم خود حماسه بیافرینند و این به یقین از زحمات و تلاش‌های معلمان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به جایگاه والای شهید مطهری ابراز امیدواری کرد که انتخاب روز شهادت آن شهید عزیز به ‌عنوان روز معلم، سبب انتقال اندیشه‌های این استاد بزرگوار به آموزش و پرورش و نیز نسل نوجوان و جوان شود.

وی اذعان داشت: در سال جاری در انتخاب معلمان نمونه استانی و شهرستانی با ارائه بیش از 100 پرونده در قالب دستورالعمل اجرایی انتخاب معلم نمونه، با ارزیابی حیطه‌های معلمان و مدیران شهرستان براساس این دستورالعمل، 25 معلم نمونه شهرستانی و دو معلم نمونه استانی انتخاب شدند که نسبت به سال گذشته 10 نفر در بخش شهرستانی افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه ورود آموزش و پرورش به فضای مدیریتی و سیاستگذاری، سبب پیشرفت کشور شده و خواهد شد، اظهار داشت: استفاده از کارکرد تربیتی برای ایجاد تحولات اساسی در جامعه از زمان انبیا رواج داشته و به لحاظ اثرگذاری مجموعه آموزش و پرورش در امور مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همیشه پیشقدم بوده است.

عباس حسنی‌محتشم ادامه داد: امسال برای نظام آموزش و تربیت کشور سال حساسی قلمداد می‌شود، چراکه بعد از طی مراحل و مشکلات سخت و برنامه‌ریزی‌های مختلف اجرای سیستم جدید آموزشی آغاز خواهد شد و معلمان به عنوان عاملان اصلی اجرای این سیستم باید تلاش خود را چندبرابر کنند تا تلاش‌ها و زحمات اشخاصی از قشر خودشان به ثمر بنشیند.

وی ابراز داشت: امسال سال مهندسی نیروی انسانی و رتبه‌بندی علمی معلمان است؛ پس اگر می‌خواهیم رقابت‌های علمی دانش‌آموزان به نتیجه عالی برسد، معلمان نیز باید رتبه علمی داشته باشند.

امام جمعه بهار در ادامه گفت: معلمان انسان‌هایی هستند که از عمر خود برای تربیت انسان و سالم‌سازی جامعه مایه می‌گذارند. 

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اظهار داشت: از جمله رسالت‌هایی را که معلمان برعهده دارند، تقویت غیرت دینی، ترویج نماز، تبیین فرهنگ عاشورایی، الگو قرار دادن ائمه(ع) و روش زندگی آنان و تقویت انتظار فرج است.

در پایان از 25 معلم نمونه شهرستانی و دو نمونه استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول