اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه خیران:

ایجاد اشتغال و تامین مسکن اولویت خیران باشد

رئیس خانه خیرین با اشاره به اینکه برای گسترش امور خیر در جامعه باید به توسعه فرهنگ خیرخواهی اقدام کرد، گفت: ایجاد اشتغال و تامین مسکن اولویت خیران باشد.

ایجاد اشتغال و تامین مسکن اولویت خیران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، علی‌اکبر توکلی اظهار داشت: رویارویی ما با دو مشکل بزرگ ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای جوانان، فاصله گرفتن آنان از امر مهم ازدواج را باعث شده است.

وی اساسی‌ترین راه برای ورود به امور خیر را شناخت کامل از مشکلات روز جامعه دانست و گفت: خیرین به اولویت‌بندی نیازهای روز جامعه اقدام کنند که در شرایط فعلی شامل ایجاد اشتغال و تامین مسکن است.

رئیس خانه خیرین در ادامه ضمن ابراز تأسف از وجود فقر در برخی مناطق جنوبی کشور به بازدید اخیر خود از خرمشهر اشاره کرد و گفت: در این شهر بیش از 620 یتیم زیر پوشش خدمات حمایتی خانه خیرین قرار گرفته‌اند و با تحقیقات انجام شده گروهی از دانش‌آموزان و دانشجویان این شهر نیز از حمایت‌های مادی و معنوی این خانه بهره‌مند شده‌اند، اما برای ریشه‌کنی فقر و حمایت از ایتام نیازمند عزم جزم خیرین و نیک‌اندیشان جامعه هستیم.

این مسئول مهم‌ترین بخش حمایت از خانواده‌های زیر پوشش را ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای آنان دانست و ادامه داد: در برخی استان‌های کشور در امر ساخت مسکن برای گروه‌های هدف اقدام کردیم اما تغییر نظام مدیریتی بیشترین آسیب را به اجرای این خدمات رسانده است.

توکلی بیان داشت: انسان‌های نیک‌اندیش از هر آنچه دوست دارند در راه خداوند انفاق می‌کنند و اعضای خانه خیرین از سال 1382 با تاسیس این خانه اقدام به راه‌اندازی چند شعبه خیریه و موسسه قرض‌الحسنه کرده‌اند تا با حمایت از گروه‌های هدف گوشه‌ای از مشکلات مردم را حل کنند.

وی مهم‌ترین بخش از فعالیت در این زمینه را گسترش فرهنگ خیرخواهی در جامعه دانست و تصریح کرد: در گذشته در 30 استان کشور اقدام به تاسیس خانه خیرین کردیم که با مشکلات پیش آمده بعضی با توقف روبه‌رو شده‌اند، اما در چند ماه گذشته دوباره در صدد احیای آنها برآمده‌ایم.

توکلی نخستین گام در راه توفیق این اقدام را اعتمادسازی بین خیرین دانست و خاطرنشان کرد: جلب اعتماد خیرین برای ورود به امور خیر به ویژه ساخت مسکن برای جوانان یک نوع هنرمندی می‌خواهد که البته بیشتر وظیفه رسانه‌های داخلی است و در این زمینه خیرین باید اطمینان داشته باشند که کمک‌های آنان در جای خود هزینه می‌شود.

رئیس خانه خیرین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در فارس توسط خانه خیرین گفت: در شهرستان جهرم کارخانه‌ای فعال شده که 100 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کرده و زمین کشاورزی حاشیه این کارخانه نیز برای تولید مستقیم مواد اولیه خریداری شده و گروه بسیاری را به اشتغال رسانده است که در واقع توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی گامی مهم در ایجاد اشتغال بود.

این مسئول از ساخت 28 واحد مسکونی برای نیازمندان واقعی جامعه توسط خانه خیرین در سال‌های گذشته خبر داد و اذعان داشت: این واحدهای مسکونی در ابعاد 75 متر مربع با مصالح مرغوب احداث شد و در اختیار آنان قرار گرفت اما مسئولان باید حمایت کنند تا این امور استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول