اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی اقدامی قابل توجه در سیاهو بندرعباس

دانش‌آموزان یک مدرسه راهنمایی پس از 30 سال دوباره گرد هم آمدند

دانش آموزان دهه 60 راهنمایی شریعتی سیاهو بندرعباس در آیینی با عنوان "روزی به یاد دیروز" بعد از حدود سی سال گرد هم آمدند.

دانش‌آموزان یک مدرسه راهنمایی پس از 30 سال دوباره گرد هم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دانش آموزان سال تحصیلی 66-65 مدرسه راهنمایی شریعتی سیاهو  بندرعباس با اجتماع در کنار یکدیگر به بیان خاطرات دوران تحصیل پرداختند.

حضور معلمان این آموزشگاه در کنار دانش آموزان دیروز که هر کدام در مسئولیت‌های مختلف به ایفای خدمت مشغولند از نکات جالب این همایش خاطره انگیز بود.

در این برنامه زیبا، دانش‌ آموزان آن روز، خاطراتی از سال 65 و کلاس درس بیان و از معلم و مدیر خود تجلیل کردند.

گریه‌های شوق و دیدار خانواده‌ها با هم از جلوه‌های ویژه این برنامه بود.

دانش آموزان دیروز این مدرسه که اکنون دارای مدارج تحصیلی عالی دکتری، کارشناسی ارشد و همچنین کارشناسی هستند طی سال‌ها الگوی مناسبی برای دانش آموزان مدرسه یاد شده بوده‌اند.

به گفته محمد عامری سیاهویی، یکی از نخستین دبیران راهنمایی، هم اکنون بیش از دو هزار نفر در منطقه سیاهو از تحصیلات کارشناسی تا دکتری برخوردارند که این ظرفیت نقش مهمی در توسعه نیروی انسانی استان ایفا می‌کند.

در این آیین سید هاشم حسینی یکی از دبیران سال‌های دور این منطقه، به بیان شرایط سخت تحصیل در آن ایام و سخت کوشی دانش‌آموزان جهت طی کردن مدارج تحصیلی پرداخت.

وی تاکید کرد: بدون شک رشد و توسعه فرهنگی در منطقه در سایه توجه جدی به امر آموزش و پرورش است.

شایان ذکر است نخستین مدرسه رسمی آموزش و پرورش در سیاهو در سال 1313 با معلمانی از جمله نورایی و شریفی به امر آموزش پرداخت که سال‌های بعد توسط غریب عامری و مرحوم لاله زاری این روند ادامه یافت.

نخستین دبستان این دهستان نیز به نام رخشان با مدیریت مرحوم ابراهیم رشیدی در سال 1346 کار خود را شروع کرد که ابوالقاسم جوادی امر تدریس این مدرسه را بر عهده داشت.

نخستین مدرسه راهنمایی نیز در سال 1357 تاسیس شد و نخستین دبیران آن بشیری، سید‌هاشم حسینی، مظفر عامری سیاهویی، محمد عامری سیاهویی، ماشااله محمد‌زاده و عبدالغنی افسری بودند.

انتهای پیام/88007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول