اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی تجمعی اعتراض‌آمیز

کردستانی‌ها اهانت به ساحت مقدس صحابه پیامبر را محکوم کردند

علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم کردستان در اجتماعی اعتراض‌آمیز اهانت به ساحت مقدس حجر بن عدی صحابه گرامی رسول‌الله (ص) را در کشور سوریه محکوم کردند.

کردستانی‌ها اهانت به ساحت مقدس صحابه پیامبر را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم کردستان ظهر امروز طی اجتماعی اعتراض‌آمیز در امامزاده پیرعمر سنندج، اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس مرقد مطهر «حجر بن عدی» صحابه گرامی پیامبر (ص) توسط ارتش آزاد سوریه را محکوم کردند.

در این اجتماع اعتراض‌آمیز مردم متدین کردستان از مذاهب مختلف اسلامی بر مجازات عاملان این جنایت ضدبشری تأکید کردند و خواستار شکستن سکوت جوامع بین‌المللی در این خصوص شدند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات مسئول دفتر مجمع جهانی اهل بیت (ع) در استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: بهاییت و وهابیت همواره دشمن اسلام بوده و برای خدشه‌دار کردن صفوف بهم پیوسته مسلمانان تلاش کرده‌اند و در این مسیر نیز همواره به عنوان عوامل کلیدی دشمنان اسلام برای تحقق اهداف شوم خود علیه مسلمانان گام برداشته‌اند.

عبدالسلام کریمی از علمای اهل سنت کردستان نیز در این مراسم با محکوم کردن هتک حرمت به این صحابه مکرم اظهار کرد: این نخستین باری نیست که عوامل و مزدوران وهابی و بهایی به نام اسلام به جنگ با مقدسات اسلامی آمده‌اند.

وی افزود: تمام مذاهب اسلامی نبش قبر را حرام دانسته و این عمل را به شدت محکوم می‌کنند اما باید گفت که ارتش به اصطلاح آزاد سوریه همان روند ضداسلامی طالبان در کشور افغانستان را پیگیری کرده و با حمایت کشورهای غربی به جنگ با مقدسات اسلامی آمدند و برای آنان شیعه و سنی تفاوتی نمی‌کند.

این عالم برجسته اهل سنت کردستان خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که با این حرکات شنیع نمی‌توانند موج بیداری اسلامی و روحیه ضداستکباری مسلمانان را کمرنگ کرده و در صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند چرا که همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی می‌دانند که آشوبگران در سوریه مسلمان نبوده و سربازان و مزدوران استکبار و صهیونیسم جهانی هستند.

در ادامه این تجمع اعتراضی نیز تنی چند از علما و روحانیون برجسته اهل سنت کردستان مباحثی را پیرامون محکومیت این حرکت شنیع بیان کردند و مردم اهل سنت سنندج با تکبیر و شعارهای ضداستکباری این حرکت شنیع را محکوم کردند و خواستار مجازات سریع عاملان این جنایت شدند.

گفتنی است؛ چند روز پیش عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در شنیع‌ترین اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعالیت‌های فرقه‌ای در سوریه، با حمله به مرقد مطهر «حجر بن عدی» و تخریب ضریح و نبش قبر آن صحابی جلیل القدر، پیکر آغشته به خون او را بیرون کشیده و با خود به سرقت بردند.

انتهای پیام/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول