اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی احمدی در جمع مردم اصفهان:

سیاست خارجی نیاز به یک دیپلماسی قوی از جنس انقلابی دارد

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید شکرگذار موقعیت‌های خدمتی باشیم که خداوند در اختیارمان قرار داده است، گفت: سیاست خارجی نیاز به یک دیپلماسی قوی از جنس انقلابی دارد.

سیاست خارجی نیاز به یک دیپلماسی قوی از جنس انقلابی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا علی‌احمدی که به مناسبت روز معلم در حسینه نورباران اصفهان سخن می‌گفت، اظهار کرد: باید زمینه فراهم باشد تا جریان‌ها و احزاب در چهارچوب نظام، قانون اساسی و قانون انتخابات بیایند اعلام حضور کنند و نقش آفرینی بکنند و مردم هم بتوانند از بین آنان انتخاب کنند.

وی ضمن بیان اینکه هرچه تعدد نامزدهای انتخاباتی زیادتر باشد می‌توانند از حیث نقش آفرینی برای بسیج عمومی موثرتر باشند، ادامه داد: با رعایت خطوط قرمز و مصالح کشور هر اندازه تنوع سلیقه‌ها بیشتر باشد می تواند درصد مشارکت را بالاتر ببرد و کسی انتظار ندارد خارج از مرزهای نظام کسی حرکتی بکند.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی از کاندیداها و گزینه‌های کاندیدا سوابق بسیار روشنی دارند و در طول سنوات گذشته این سوابق را نشان داده‌اند، گفت: سوابق برخی از نامزدها نشان می‌دهد که چقدر در صحنه هستند، چقدر انقلابی و چقدر نرم هستند و عقلایی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح بین‌الملل برای همکاری با کشورهای اسلامی و غیر دشمن تعامل لازم است.

علی احمدی همچنین با پوچ خواندن برخی ادعاهای حل شدن مشکلات کشور ظرف شش ماه افزود: در حوزه مسائل اقتصادی واقعیت‌های تلخی جامعه ما را فرا گرفته است که رویکرد اقتصاد مقاومتی را می‌طلبد تا پاسخگوی نیازها و برطرف کننده آنها باشد و بتوان با تهاجم دشمن مقابله کرد و همچنین اتفاقی که در مورد افزایش قیمت‌ها افتاد، آغازش با تحریم و کاهش حجم فروش نفت بود و در ادامه آن مشکلاتی بود که برای جابجایی پول و ارز برای ما ایجاد کرد و ارز را نتوانستیم به موقع و اندازه کافی بیاوریم و تصمیم روی آن بگیریم و این موضوع با مسائل داخلی گره خورد که در نهایت هزینه‌های بالای اداره کردن از یک سو و منابع مورد نیاز برای هدفمند کردن و توسعه هدفمندی یارانه‌‌ها از سوی دیگر رقابت‌های داخلی‌مان را به فعالیت ویرانگر اقتصادی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و جاهایی که پول در اختیارشان بود، تبدیل کرد و به جای اینکه پول را به عنوان نقدینگی به بخش تولید تزریق بکنند به سمت خرید سکه و ارز و درآمد کسب کردن از این طریق سوق داده شد.

وی در ادامه با بیان غفلت‌هایی که در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها صورت گرفت، بیان کرد: اقداماتی سبب شد تا حامل‌های انرژی قیمت‌هایش بالا برود و این یارانه به صنعت و تجار و بازار داده نشد و از طرف دیگر همین ارز کم نیز به بخش تولید تزریق به موقع نشد و در نتیجه بازار سیاه به وجود آمد، قیمت‌ها بالا رفت و به دلیل اینکه دنبال آن بودند که کسری منابع را جبران کنند در داخل نیز به این امر دامن زدند و نرخ ارز به وضعیت فعلی تبدیل شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: این وضعیت مسئولیت‌هایی ایجاد می‌کند که نیاز به عزم ملی دارد، نیاز به یک اتفاق نظر در سطح ملی دارد، نیاز به این دارد که به دنبال رای جمع کردن نباشیم و مصلحت مملکت را در نظر بگیریم و موضوعی را توصیه کنیم که برای مملکت مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه آنهایی که الگوی مد نظرشان الگوی مرسوم سال‌های گذشته اقتصادی غرب است، اظهار کرد: چرا این دوستان باورشان نمی‌آید که الان الگوی مرسوم غرب هم دیگر جواب نمی‌دهد و هر شب در تلویزیون تظاهرات بر ضد سیاست‌های اقتصادی غرب را نشان می‌دهد که بیانگر آن است که حتی در بلاد خود غرب نیز الگوی غربی جواب نمی‌دهد کشور ما هم اکنون الگویی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی می‌خواهد که بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان مطالبه کردند.

علی‌احمدی یادآور شد: سلیقه‌های مختلف و شخصیت‌های مختلف باید در صحنه حاضر بشوند تا قدرت انتخاب مردم بیشتر شود و در بین گزینه‌های مختلف امکان مقایسه، شناخت و انتخاب یک گزینه می‌تواند بیشتر باشد البته واضح است که صحنه رقابت انتخابات بسته به اینکه جناح‌های رقیب با چه سطحی از آمادگی بیایند و ورود پیدا کنند مشخص شده و گروه‌ها نامزد خود را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول