اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

نگاه صداوسیما به چادر تغییر کند

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نگاه صداوسیما باید مقوله چادر زنان تغییر کند.

نگاه صداوسیما به چادر تغییر کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی صبح امروز در پنجمین یادواره شهدای شهر نور بیان داشت: در قاموس دین ما چیزی بالاتر از شهادت نیست و به همین خاطر ائمه اطهار برای شهادت گریه و زاری می‌کردند.

وی اظهار داشت: در احادیث و روایات آمده که نخستین قطره خونی که از شهید بر زمین می‌ریزد، هفت پاداش دارد که نخستین آن نظر به وجه‌الله است و برای همین کسی که وارد بهشت می‌شود نمی‌خواهد دیگر به دنیا برگردد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: شهید غصه ندارد بلکه باید حسرت خورد، اگر بدانیم شهید به کجا می‌رود و چه جایگاهی دارد، نه تنها غصه نمی‌خوریم بلکه حسرت می‌بریم و خانواده‌های شهدا هم اینچنین هستند.

رفیعی تصریح کرد: در روایات متعدد آمده که اگر از خدا شهادت را طلب کنیم، اگر در بستر و به خاطر حادثه‌ای هم فوت شویم شهید از دنیا رفتیم.

وی با بیان اینکه شهدا ناظر اعمال ما هستند طرح سئوال کرد و گفت: امروز ما چه وظیفه‌ای داریم و چه باید بکنیم که با شهدا محشور شویم و ثواب شهید داشته باشیم، در مقابل شبیخون دشمن که فرهنگ جامعه ما را تغییر می‌دهد چه باید بکنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر می‌خواهیم ثواب شهید داشته باشیم باید فرهنگ شهادت که همان فرهنگ حجاب، نماز، ایثار، فداکاری، دفاع ، ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی فقیه است را در جامعه نهادینه کنیم.

رفیعی تصریح کرد: دشمن برای تغییر فرهنگ لباس، حجاب، ازدواج و به طور کل تغییر زندگی ما تلاش زیادی می‌کند و گاهی هم خودمان ناخواسته به ویژه در صدا و سیما مروج آن هستیم ،من این را به صدا و سیما گفتم که اگر بخواهیم زن بی‌سواد را نشان دهیم یک زن جنوب شهری چادری را نشان می‌دهیم و در مقابل یک زن بالا شهری بدون چادر و حجاب متعارف را متمدن، باسواد و دارای فرهنگ معرفی می‌کنیم.

استاد حوزه تاکید کرد: تا فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه نشود و الگوها و ارزش‌های اسلامی تبیین نشود که این وظیفه همه فرهنگ‌سازان از جمله رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما است، ما مشکلات را خواهیم داشت.

وی در ادامه با ذکر احادیثی درباره چگونگی اعمال برای شهید شدن به حدیثی از امام علی(ع) اشاره داشت که فرمود: «اگر کسی این سه ویژگی را داشته باشد، شهید است، خداشناس، پیغمبرشناس و امام شناس باشد».

رفیعی افسردگی و بیماری روحی در جامعه را عدم انس با قرآن ذکر کرد و ابراز داشت: رسول اکرم(ص) فرمودند:«اگر می‌خواهید سعادتمند زندگی کنید و شهید بمیرید و روز قیامت نجات پیدا کنید با قرآن انس داشته باشید».

انتهای پیام/86023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول