اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس سوریه:

علمای الازهر با شرمساری ترور «البوطی» را محکوم کردند

رئیس مجلس سوریه گفت: جماعت الازهر و بزرگان آن ترور «علامه محمد سعید رمضان البطوطی» را با شرمساری محکوم کردند.

علمای الازهر با شرمساری ترور «البوطی» را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «محمد جهاد اللحام» عصر امروز پس از شرکت در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، در دیدار با امام جمعه این شهر اظهار داشت: دین اسلام دین تسامح و بخشش است اما امروز در کشور ما به‌نام اسلام برادران مسلمان را به قتل می‌رسانند و عالمان اسلامی را ذبح می‌کنند.

وی تصریح کرد: ترور این عالم اهل سنت که مخالف برادرکشی و اقدامات گروه‌های خشونت‌طلب سوریه بود در مسجد اتفاق افتاد که بسیار تاثر برانگیز است.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به مواضع اصولی و اسلامی امام جمعه شیراز، بیان کرد: کاش علمای جهان اسلام از شما مطالبی را بیاموزند.

جهاد اللحام اضافه کرد: به خطبه‌های شما در مورد اسلام و مسلمانان گوش فرا دادم و این کلمات احساس خاصی را در من ایجاد کرد.

وی با اشاره به تحلیل‌های نماینده ولی فقیه در فارس در مورد توطئه‌های استکبار و تکلیف مسلمانان در قبال آن، ادامه داد: امیدوارم که علمای مسلمانان اندکی از آموزه‌هایی که در گفته‌های شما بود را بیاموزند.

وی ادامه داد: اسلام دین بخشش و رافت است اما در سوریه به‌نام اسلام برادران مسلمان را می‌کشند و علمای دین را به شهادت می‌رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: استکبار امروز سوریه را هدف قرار داده و برای ایران نیز در حال طراحی توطئه است که تاکنون شکست خورده و نتوانسته‌اند نیت شوم خود را عملی کنند.

جهاد اللحام در ادامه ابراز داشت: آنچه که شما در مورد لزوم شکل‌گیری بسیج در سوریه بیان کردید انجام شده و با عنوان «جیش الشعبی» از کشور دفاع می‌کند.

وی در پایان شرکت در نماز جمعه شیراز همراهی مسلمانان ایرانی را برای خود افتخار دانست و از نماینده ولی فقیه در فارس خواست که به سوریه سفر کرده و میهمان مردم آن کشور شود.

به گزارش فارس، با وجود محکومیت گسترده ترور البوطی در بین تمام شخصیت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی جهان اسلام، الازهر مصر با تایید بر وجود اختلاف نظر در رویدادهای سوریه کشتن علما و هتک حرمت مساجد و خانه‌های خدا را محکوم کرد.

انتهای پیام/2448/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول