اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کاشان:

انفجارات اخیر آمریکا، توطئه سازمان سیا است/ تکرار پروژه سوریه در عراق

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به اوضاع نابسامان ایالات متحده آمریکا و وقوع انفجارات پی در پی در این کشور، این اقدامات را توطئه سازمان جاسوسی آمریکا قلمداد کرد.

انفجارات اخیر آمریکا، توطئه سازمان سیا است/ تکرار پروژه سوریه در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله نمازی در جمع تعدادی از فرماندهان، هادیان و پرسنل عقیدتی سیاسی سپاه کاشان با گرامیداشت یاد شهیدان مطهری و شاه‌آبادی اظهار داشت: هر چند که هفته عقیدتی سیاسی در سپاه کاشان به مناسبت روز یکی از بزرگان، متفکران و مفسران عقیده و جهاد نام‌گذاری شده اما شایسته است که روز و هفته واحدی در بین نیروهای مسلح برای حوزه عقیدتی سیاسی در نظر گرفته شود.

وی سپس به تعریفی از واژه عقیده پرداخت و گفت: عقیده عبارت است از باورهای قلبی که یک فرد، گروه یا جامعه باید به آن باورها پایبند و ملتزم باشند.

امام جمعه کاشان در ادامه با دسته‌بندی فقه به سه گروه فقه‌القلب، فقه‌النفس و فقه‌الجوارح ابراز داشت: بر اساس چنین دسته‌بندی فقه‌ قلبی نسبت به سایر فقه‌ها مقدم‌تر و از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار است و فقه‌‌الجوارح که به عبادات و ادای فروعات مرتبط است در مقایسه با سایر گونه‌ها متأخرتر محسوب می‌شود.

نمازی با بیان اینکه فقه‌النفس مربوط به فضائل و رذائل اخلاقی است افزود: این نوع فقه التزام و پایبندی به فضیلت‌ها و خوبی‌ها و نیز پرهیز از رذیلت‌ها و بدی‌ها را مطرح می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش عقیدتی سیاسی باید به همه دسته‌های فقه توجه داشته باشد خاطرنشان کرد: رسالت این حوزه آن است که میزان معرفت، آگاهی، دین‌مداری و باورهای اعضای سپاه را لحظه لحظه افزایش دهد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صاحب‌منصبان نسبت به دیگران بیشتر نیازمند باورهای قلبی عمیق هستند بیان داشت: همان‌گونه که در مسائل نظامی سلسله‌ مراتب بر اساس تجربه و دانش مدیریت نظامی وجود دارد باید افراد در حوزه اخلاق و عقیده نیز بر اساس این معیارها سنجیده شوند.

نمازی توجه به حق‌الناس را یکی از ضرورت‌های مهم برای یک شخص مسئول در نظام اسلامی ذکر و عنوان کرد: یک فرمانده، یک مسئول نظامی و یا یک رئیس ستاد باید نسبت به کارکنان و زیردستان خود دلسوز و مراقب باشد و مبادا از حقوق مادی و معنوی آنها غافل شود.

وی در ادامه به برخی از بداخلاقی‌های موجود توسط برخی از نامزدها در آستانه انتخابات اشاره و تصریح کرد: بر این اساس اگر سخنانی که نامزدها علیه یکدیگر داشته باشند صحیح باشد نامش غیبت و چنانچه این ادعاها خلاف واقع باشد عنوانش تهمت است.

نمازی سپس با اشاره به تمدن اسلامی مطلوب مقام معظم رهبری ابراز داشت: این تمدن متعلق به نظام و جامعه‌ای است که همه ارزش‌های الهی در آن به رسمیت شناخته شده و هیچ کسی از هیچ خط قرمزی عبور نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل وضعیت کنونی کشورهای منطقه پرداخت و گفت: در شرایطی که استکبار در سوریه هر روز بهانه‌گیری کرده و در تازه‌ترین ادعای خود این کشور را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم ساخته و در زمانی که در کشوری چون عراق تکرار و بازآفرینی توطئه سوریه را مشاهده می‌کنیم و یا هنگامی که وضعیت کشورهای پاکستان، افغانستان، مصر و... را دنبال می‌کنیم به طور یقین می‌توانیم امن‌ترین جزیره منطقه را ایران اسلامی بدانیم.

نمازی همچنین با اشاره به اوضاع نابسامان ایالات متحده آمریکا و وقوع انفجارات پی در پی در این کشور، این اقدامات را توطئه سازمان جاسوسی آمریکا قلمداد کرد.

وی خطاب به کسانی که با سوء استفاده از تریبون‌ها در صدد ایجاد تفرقه و بر هم زدن وحدت ملی هستند گفت: اگر عرضه پاسداری از میراث امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را نداشته و قدر آن را ندانید مطمئن باشید پروردگار این نعمت بزرگ خود را باز می‌ستاند.

انتهای پیام/63009/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول