اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

حمله آمریکا به سوریه بلوف است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیروزی دولت سوریه در ماه‌های آینده قطعی است گفت: ادعاهای آمریکا درباره حمله به سوریه بلوفی بیش نیست و به یقین این مسئله مخالفان را مایوس می‌کند.

حمله آمریکا به سوریه بلوف است

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مبحث تحولات سوریه ویژه و خاص است، اظهار کرد: جنگ سوریه ناقص است به این معنا که ارتش سوریه به نیابت از ایران می‌جنگند و مخالفان به نیابت از آمریکا، قطر و عربستان می‌جنگند بنابراین می‌توان آن را جنگ میان جبهه سازش و مقاومت دانست.

وی با اشاره به اینکه اگر بشار اسد سقوط کند دولت ثابتی در این منطقه وجود ندارد، افزود: تحولات کنونی و وارد کردن اتهاماتی به ارتش سوریه مانند استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط غربی‌ها، تنها برای این است که مستکبران می‌خواهند این نکته را القاء کنند که سوریه همچنان متزلزل است در حالی که اکنون ارتش سوریه به شکل قوی عمل می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بمب‌گذاری‌های مداوم در سوریه تنها نشانه موفقیت ارتش سوریه و ترس مخالفان از این مسئله است است، تصریح کرد: معارضان سوریه به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که دسته داخلی حاضر هستند در قبال کمی آزادی با بشار اسد متحد شوند تا در انتخابات 2014 بتوانند به پارلمان این کشور راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: دسته دیگر معارضان خارجی از تونس، لیبی و کشورهای دیگر هستند که این گروه برای هر کشوری که هزینه‌های لازم را به آنها بپردازد، حاضر به جنگ هستند.

بخشایش تصریح کرد: مخالفان در طول دو سال جنگ بی‌امان خود چیزی به دست نیاوردند و تنها 15 درصد از خاک سوریه در اشغال آنهاست و در 44 درصد آن نیز جولان می‌دهند.

وی اضافه کرد: برخلاف این دسته دولت سوریه تاکنون در دمشق موفق بوده است و  از دیدگاه من حداکثر تا دو ماه آینده مخالفان این دولت مأیوس شده و پای میز مذاکره می‌نشینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مخالفان همچنین رهبری برای متحد شدن و گرد هم  آمدن ندارند و به شکل جزیره‌ای و به شیوه‌های متفاوت می‌جنگندند بنابراین در آینده نیز همچون زمان حال موفقیتی کسب نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: این گروه‌ها برای تشویق آمریکا برای حمله به سوریه سلاح‌های شیمیایی در بخشی از حلب به کار بردند و زمانی که سوریه تقاضای بررسی این مسئله توسط سازمان ملل را کردند دولت آمریکا از سازمان ملل خواست که تمام سوریه را مورد کنکاش برای سلاح‌های شیمیایی قرار دهد.

بخشایش تاکید کرد: طبیعی است که دولت سوریه این مسئله را نپذیرد چرا که مشابه این اتفاق در گذشته کشور عراق رخ داد و سازمان ملل با تأیید دروغ وجود سلاح‌ شیمیایی در عراق به آمریکا این مجوز را داد که به این کشور حمله کند که این مجوز تنها ویرانی برای این کشور به بار آورد درحالیکه هیچ سلاح شیمیایی وجود نداشت.

وی با اشاره به یانکه برخلاف برخی ادعاها سوریه از نیروهای حزب‌الله و ایرانی استفاده نکرده است، اضافه کرد: آمریکا هرگز به سوریه حمله نمی‌کند و تمام ادعاهای وی در این زمینه بلوفی بیش نیست که به یفیین این مسئله مخالفان را مأیوس می‌کند و پیروزی دولت سوریه در این جنگ قطعی است.

انتهای پیام/63008/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول