اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

کاندیداها با سیاه‌نمایی وثوق ملت را ضایع نکنند

امام جمعه اردبیل گفت: کاندیداها نباید با سیاه‌نمایی وثوق ملت را خدشه‌دار کرده و یا آن را ضایع کنند چرا که این کار هدف دشمن است.

کاندیداها با سیاه‌نمایی وثوق ملت را ضایع نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دشمن از ماه‌ها پیش برای انتخابات ما برنامه ریخته تا با توطئه‌های مختلف فضای انتخاباتی و رقابتی کشورمان را به سبک و سیاق اروپایی تبدیل کند تا سیاه‌نمایی در آن برجسته‌ترین حرکت باشد.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که به سیاه‌نمایی روی می‌آورند در حقیقت انگیزه حضور ملت را می‌شکنند و دشمن در مرحله بعد و زمان بعد از انتخابات با طرح موضوعات و مسائلی همچون تقلب سعی می‌کند به اساس و اقتدار نظام ضربه وارد کرده و در نهایت به وثوق ملت ضربه بزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل یادآور شد: همه کاندیداها باید این نقشه دشمن را به خوبی بشناسند و بدانند تنها راه مقابله با این ترفند‌ها و نقشه شوم دشمن مجهز شدن ملت به عنصر بصیرت، احساس تکلیف و حضور همه‌جانبه در صحنه انتخابات است.

عاملی گفت: حاشا که بنده در لیست انتخاباتی دستی داشته باشم و یا بخواهم لیستی را قبول کرده و لیست دیگری را رد کنم.

وی اضافه کرد: هیچ فرد و لیستی مورد حمایت بنده نیست و از این تریبون اعلام می‌کنم تمام افرادی که به بنده منسوب می‌شوند، منسوب شده بنده نیستند چرا که معتقدم ملت ما آنقدر آگاه، بصیر و شجاع هستند که نیازی به قیم نداشته باشند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر ادعایی در این زمینه صورت می‌گیرد واهی است چرا که برای انتخاب کاندیدای اصلح، مردم با بصیرت ما تحقیق، بررسی و ارزیابی می‌کنند و با اراده خود و نه تحمیل اراده دیگران اصلح‌ترین فرد را برای انتخابات برمی‌گزینند.

عاملی افزود: در خصوص حضور کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری نیز بنده به هیچ‌کس نظر خاصی ندارم و اگر دیداری در دفتر صورت می‌گیرد بیشتر بیان نقطه‌نظرات و از باب خیر‌خواهی است و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا با مهمان‌نوازی فرهنگ و مدنیت برتر خود را در استقبال و پذیرایی از مهمانان انجام دهیم وگرنه حضور یک کاندیدا در دفتر بنده به معنی حمایت از او نیست.

*استکبار به جای جنگ سخت به جنگ نرم کم‌هزینه روی آورده است

به گزارش فارس از اردبیل، وی موسم انتخابات و جنگ روانی آغاز شده علیه جمهوری اسلامی ایران و حضور مقتدرانه ملت در صحنه انتخابات را یادآور شد و تصریح کرد: تنها بصیرت و آگاهی مردم است که این جنگ نرم و توطئه را می‌شکند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و در یک زور‌آزمایی تمام عیار دشمن تلاش می‌کند با کمترین هزینه برخلاف جنگ سخت در فضای جنگ نرم اهداف و توطئه‌های خود را به ثمر بنشاند.

عاملی گفت: آنها دیگر نیازی به بمب و تسلیحات جنگی ندارند بلکه بمب آنها تشکیل گروه‌هایی همچون القاعده، طالبان، سلفی‌ها، وهابی‌ها و ... است که بالاتر از یک بمب اقدام کرده و سعی دارند جهان اسلام را به نقطه درگیری و دعوا سوق دهند.

وی حاکمان نالایق در کشورهای اسلامی را خطرناک‌تر از بمب هسته‌ای توصیف کرد و تاکید کرد: امروز در سوریه شاهد آن هستیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی کنار نشسته‌اند و با تحریک قطر، عربستان و ترکیه سعی می‌کنند جنگ تمام عیاری را در عالم اسلام به راه اندازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل یادآور شد: اگر امروز زور‌مداران دنیا گروه سلفی را در لبنان تشکیل می‌دهند تا علیه حزب‌الله اعلام جنگ کنند و یا کارکشته‌ترین افسران سرویس‌های اطلاعاتی غرب به سوریه اعزام می‌شوند تا جنگ روانی و نرم را مدیریت کنند این خود از شگردهای جنگ نوین غرب است.

عاملی گفت: از سرحدات کشور سوریه در هم‌مرزی با ترکیه، عراق، لبنان، اردن و رژیم صهیونیستی به راحتی تروریست‌ها و نیروهای مسلح را به سمت سوریه اعزام می‌کنند تا با شکست دولت سوریه معماری جدیدی را در خاورمیانه راه‌اندازی کنند.

*سوریه به آزمایشگاه سلاح‌های نوین تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با اشاره به طرح جدید و خطرناک غرب در سوریه و کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: آنها با تحریک کشورهای اسلامی علیه یکدیگر علاقه‌مند هستند تا بدون خونریزی خاورمیانه را به دست بگیرند و در همین راستا سوریه را امروز به آزمایشگاه سلاح‌های جدید تبدیل کرده‌اند تا این کشور را به ویرانه‌ای تبدیل کنند که یارای ایستادن نداشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: منطقه اسلامی و خاورمیانه امروز گرفتار حاکمان بلند‌پرواز و فاسدی است که برای دست یافتن به قدرت به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوند تا بتوانند در رقابت با رقبای خود در برتری سلطه بر خاورمیانه سبقت بگیرند.

عاملی افزود: در کنار آن استکبار سعی می‌کند در عالم اسلام آتش اختلاف شیعه و سنی را شعله‌ور کند و به همین دلیل در عراق و بسیاری از کشورها دعوای شیعه و سنی را به راه انداخته است تا مسلمانان را نسبت به همدیگر بد‌بین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در راه‌اندازی دانشکده‌های داروسازی و دندان‌پزشکی و همچنین کسب مجوز برای راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی قدردانی و تصریح کرد: امیدواریم این اقدامات به همت سایر مراکز علمی و دانشگاهی توسعه پیدا کند.

خطیب جمعه اردبیل از خیر استانی که با هزینه خود خرید 30 دستگاه دیالیز را متقبل شده است قدردانی کرد و ادامه داد: ارزش هر دستگاه بیش از 60 میلیون تومان است و وجود این دستگاه‌ها می‌تواند مشکلات بیماران دیالیزی را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود از واقفانی که به موسسه سرطانی ریحانه زمین اهدا کرده‌اند تشکر کرد و گفت: موسسه ریحانه در حال حاضر به بیش از هزار و 200 بیمار سرطانی و موسسه مهرانه نیز برای بیماران MS خدمات ارائه می‌کند لذا از خیرین انتظار داریم در این دو موسسه حضور جدی داشته باشند.

انتهای پیام/62001/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول